اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با سفر رئیس‌ جمهور به پایتخت معنوی ایران

پرونده مطالبات مشهدی‌ها از احمدی‌نژاد هنوز باز است

خبرگزاری فارس: با سفر رئیس ‌جمهور به پایتخت معنوی ایران،‌ پیگیری مطالباتی همانند موضوع حاشیه‌نشینی، بلاتکلیفی بیش از دو ساله حریم مشهد، ردیف بودجه زیارت و ... رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفت.

پرونده مطالبات مشهدی‌ها از احمدی‌نژاد هنوز باز است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، چهارمین سفر استانی هیئت دولت به خراسان‌رضوی قرار بود در آغاز فصل بهار و در فروردین‌ماه با حضور محمود احمدی‌نژاد در مشهد و سفر به شهرستان‌های استان صورت گیرد و حتی ادارات و سازمان‌های مختلف مقدمات آن را با دستور استاندار خراسان‌رضوی از اسفندماه گذشته آماده کرده بودند، اما روز پنج‌شنبه 17 فروردین‌ماه رئیس‌ جمهور در سفری شخصی و غیر رسمی که پوشش رسانه‌ای نیز نداشت، وارد مشهد شد.

ظاهراً سفر محمود احمدی‌ن‍ژاد از امروز رسمیت می‌یابد، هر چند این سفر در قالب چهارمین سفر استانی هیئت دولت به خراسان‌رضوی نیست، بلکه گفته می‌شود رئیس قوه مجریه فقط برای افتتاح رسمی 17 هزار و 500 واحد مسکونی طرح مسکن مهر و بهره‌برداری از 575 کیلومتر راه جدید بین شهری و روستایی در استان خراسان‌رضوی به پایتخت معنوی کشور سفر کرده است.

این سفر فرصت مناسبی برای رفع مشکلات در پایتخت معنوی ایران است،‌ مشکلاتی که حتی رئیس ‌جمهور نیز پیش‌تر قول رفع مشکلاتی نظیر حاشیه‌نشینی در پایتخت معنوی کشور را با اجرایی‌شدن مصوبات قبلی دولت مبنی بر واگذاری 50 هکتار زمین با هدف ساماندهی حاشیه‌نشینان داده بود.

مهم‌تر از مسئله حاشیه‌نشینی، موضوع بلاتکلیفی بیش از دو ساله حریم مشهد است که با وجود پیگیری‌های رسانه‌ای و ارسال بسته کارشناسی از سوی استانداری خراسان‌رضوی در ارتباط با تعیین مرز‌های غربی پایتخت معنوی کشور، هنوز تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است.

ادامه بلاتکلیفی در حریم غرب کلان‌شهر مشهد، علاوه بر رشد ساخت و ساز‌های غیرمجاز و افزایش حاشیه‌نشینی، سبب تأخیر در اجرای طرح‌های جامع و تفصیلی مشهد نیز شده است.

ردیف بودجه زیارت نیز موضوع دیگری است که قول اختصاص 200 میلیارد تومان در سال طی پنج سال را احمدی‌نژاد در 8/8/1388 که مشهد را پایتخت معنوی کشور نام‌گذاری کردند، داد و هیئت دولت نیز در قالب مصوبات استانی تصویب کرد، اما نه در سال گذشته و نه امسال که دولت لایحه بودجه را تقدیم به مجلس کرد، خبری از ردیف بودجه 200 میلیارد تومانی زیارت نبود و دولت فقط سال گذشته 75 میلیارد به این موضوع اختصاص داد و امسال نیز 85 میلیارد تومان برای این موضوع در نظر گرفته است.

با توجه به آنکه این ردیف بودجه در کمیسیون فرهنگی مجلس به 200 میلیارد تومان افزایش یافته است، امید می‌رود سفر احمدی‌نژاد به مشهد مجالی برای گفت‌وگو درباره ساماندهی زائران حضرت رضا(ع) و یادآوری مصوبه 200 میلیارد تومانی زیارت باشد تا بنای این ردیف بودجه برای سال‌های آتی نهاده شود.

================

یادداشت: محدثه شوشتری

================

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول