اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوثر خبر داد

تخصیص بیش از 5 میلیارد ریال به فرهنگ و هنر کوثر

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان کوثر گفت: امسال 5 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار به بخش فرهنگ و هنر و گردشگری کوثر اختصاص یافته است.

تخصیص بیش از 5 میلیارد ریال به فرهنگ و هنر کوثر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سعدالله رئیس‌ساداتی پیش از ظهر امروز در جلسه کار گروه گردشگری و صنایع دستی کوثر اظهار داشت: اختصاص این اعتبارات گامی جدی و مهم در راستای رونق گردشگری کوثر است که به دلایلی مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه دولت توجه جدی به بخش فرهنگ را در سفرهای استانی از این استان آغاز کرده است، یادآور شد: شهرستان‌های استان نیز باید به تبع این توجه متنعم شده و بتوانند با جذب اعتبارات چهره گردشگری خود را متحول کنند.

فرماندار شهرستان کوثر نوروز و تابستان را بهترین موقعیت برای معرفی و پذیرش گردشگران عنوان کرد و گفت: ما باید قبل از فرا رسیدن عید نوروز و پس از پایان تعطیلات تابستان زمینه‌های گردشگری در منطقه را گسترش دهیم تا در موعد مقرر مسافران وارد شده به این شهرستان از بخش‌های گردشگری استفاده کنند.

رئیس‌ساداتی ادامه داد: این گونه نباشد که کارهای عمرانی بخش گردشگری را نگه داریم و در آستانه ورود گردشگران به تخریب و کنده‌کاری و آسفالت‌ خیابان‌ها و معابر بپردازیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: شناسایی بیش از 400 اثر تاریخی و فرهنگی در این شهرستان صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار شهرستان کوثر با اشاره به اینکه آثار بیشتری برای ثبت ملی به سازمان میراث فرهنگی معرفی شده است، اظهار امیدواری کرد همسو با سایر شهرستان‌ها آثار تاریخی، باستانی و فرهنگی این شهرستان به ثبت ملی برسد.

رئیس‌ساداتی شهرستان کوثر را از مناطق پرجاذبه گردشگری و مسافران تعطیلات تابستانی دانست و ادامه داد: این شهرستان با داشتن صدها هکتار باغ و اراضی بکر جنگلی و طبیعی از منظر گاه‌های مناسب گردشگران و اهالی سفر است.

وی به ورود هزاران گردشگر به این منطقه اشاره کرد و افزود: در کنار آثار تاریخی و باستانی قابلیت‌های متعدد گردشگری، طبیعی و مواهب الهی نیز موجب شده که این شهرستان مورد توجه گردشگران قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار شهرستان کوثر همچنین از تصویب سه منطقه نمونه گردشگری در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: با تأمین زیرساخت‌ها و جذب گردشگر گام‌های بلند و جدی برای شناساندن قابلیت‌های کوثر در حوزه گردشگری برداشته می‌شود.

رئیس‌ساداتی به تشکیل انجمن میراث فرهنگی در مناطق روستایی اشاره کرد و گفت: این انجمن‌ها با هدف صیانت و حفاظت از میراث فرهنگی در این شهرستان تشکیل می شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود توسعه برنامه‌های تبلیغی و معرفی قابلیت‌های گردشگری کوثر را ضروری دانست و افزود: با تعامل مسئولان دستگاه‌های اجرایی کوثر باید این ظرفیت‌ها را معرفی کرده و بشناسانیم.

فرماندار شهرستان کوثر اظهار داشت: بیشتر ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان در حد استفاده معمول گردشگران باقی مانده و استفاده از تمام امکانات موجود برای فراهم کردن زیر ساخت‌های جاذبه گردشگری لازم است.

رئیس‌ساداتی وجود موانعی از جمله نبود امکانات اسکان دائم و موقت در مسیر جاذبه‌های گردشگری شهرستان را از مشکلات این بخش عنوان کرد و گفت: با وسیع‌تر کردن افق دید، کلان نگری و برنامه‌ریزی درست باید امکان حضور گردشگران را فراهم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهرستان کوثر ده‌ها اثر تاریخی و باستانی و مراکز متعدد گردشگری از جمله حمام سنگی، پل فیروزآباد، آبگرم گیوی، منبر مشکول و غار یخگان دارد.

انتهای پیام/خ۱۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول