اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چالدران خبر داد

هزینه 5 میلیارد ریالی احداث مجتمع آبگرم چالدران

خبرگزاری فارس: فرماندار چالدران گفت: 5 میلیارد ریال اعتبار برای احداث مجتمع آبگرم معدنی چالدران هزینه شده است.

هزینه 5 میلیارد ریالی احداث مجتمع آبگرم چالدران

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، احمدرضا قلی‌پور ظهر امروز در بازدید از مجتمع آبگرم معدنی شهرستان چالدران اظهار داشت: عملیات اجرایی این مجتمع از سه سال پیش و در راستای جذب گردشگر و ساماندهی جاذبه‌های طبیعی این شهرستان در مساحت 5 هکتاری آغاز شده است.

وی افزود: این مجتمع دارای استخر سر پوشیده با امکانات رفاهی، تفریحی و فضای سبز است و در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز اوایل تابستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

قلی‌پور با اشاره به اعتبار هزینه شده برای احداث این مجتمع رفاهی گفت: این مجتمع رفاهی در راستای حمایت از جاذبه‌های گردشگری و استفاده صحیح و بهداشتی از املاح غنی و موثر در درمان امراض پوستی طرح‌ریزی و اجرایی شده است.

این مسئول در ادامه ظرفیت‌های طبیعی گردشگری در استان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: امروزه گردشگری به عنوان صنعتی مهم در اقتصاد جهانی مطرح است از این رو با توجه به وجود ظرفیت‌های فراوان گردشگری در این منطقه این صنعت می‌تواند ترویج و گسترش یابد.

وی اضافه کرد: با توسعه صنعت گردشگری در چالدران می‌توان شاهد ریشه‌کنی بیکاری،‌ توسعه عمران و آبادانی و پیشرفت روزافزون این منطقه بود.

قلی‌پور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دشت چالدران در بین تپه ماهورها و کوه‌ها قرار دارد و وجود مناظر طبیعی و تالاب‌های مختلف از جمله تالاب پیراحمدکندی، آبگرم سیه چشمه، چشمه آب معدنی عرب دیزج با خاصیت درمانی، آبشار شرشر، چشمه صوفعلی و طبیعت روستای قرخ‌بلاغ از ظرفیت‌های مهم ‌در زمینه توسعه گردشگری است.

فرماندار چالدران در ادامه از آغاز عملیات اجرایی ساختمان موزه چالدران در آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: این موزه در یک‌هزار مترمربع و با اعتبار 3 میلیارد و 200 میلیون ریال در حال احداث است.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول