اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان هشترود:

600 هزار رأس دام در هشترود علیه بیماری‌های دامی واکسینه شدند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی هشترود گفت: ‌در راستای حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی بیش از 600 هزار رأس دام این شهرستان را علیه بیماری‌های مختلف دامی واکسینه کرده است.

600 هزار رأس دام در هشترود علیه بیماری‌های دامی واکسینه شدند

به گزارش خبرگزای فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی، عیسی صلاحی با اعلام این خبر افزود: واکسیناسیون 615 هزار رأس دام سبک و سنگین این شهرستان علیه انواع بیماری‌های واگیر و عفونی دامی از قبیل آبله، شاربن، تب مالت، آنتروتوکسمی، آگالاکسی و تب برفکی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: در راستای کنترل و پیشگیری بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بر روی 596 رأس گاو تست تشخیصی بیماری سل صورت گرفته است.

صلاحی، تعداد دام‌های سمپاشی شده برای مبارزه با انگل‌های خارجی دام را 35 هزار و 77 رأس اعلام و خاطرنشان کرد: در همین راستا 284 هزار و 100 مترمربع از اماکن دامی نیز سمپاشی شده است.

وی با اشاره به وظیفه خطیر دامپزشکی در ارتقا بهداشت عمومی جامعه و تضمین بهداشت فرآورده‌های خام دامی اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون در جریان 3 هزار و 210 مورد بازرسی بهداشتی کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان هشترود از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی 536 کیلوگرم انواع این فرآورده‌های غیرقابل مصرف از قبیل گوشت قرمز، گوشت مرغ و ... توسط کارشناسان این شبکه کشف و ضبط و با دستور مقام محترم قضایی از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان هشترود گفت: 840 فقره گواهی حمل بهداشتی دام زنده و 130 مجوز جوجه‌ریزی نیز صادر شده است.

صلاحی همچنین عنوان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 70 کلاس آموزشی - ترویجی برای 2 هزار و 200 نفر از روستاییان و بهره‌برداران این شهرستان در قالب 88 ساعت برگزار شده است.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول