اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان دامپزشکی:

مرکز بیماری‌های دامی گلمکان سبب ارتقای توان دامپزشکی منطقه می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی گفت: بهره‌برداری از مرکز گلمکان سبب ارتقای توان دامپزشکی در منطقه می‌شود.

مرکز بیماری‌های دامی گلمکان سبب ارتقای توان دامپزشکی منطقه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، امیرابراهیم مقصودی‌فر ظهر امروز در بازدید از مرکز بررسی بیماری‌های دامی گلمکان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تلاش سازمان دامپزشکی کشور این است که کمک‌های ممکن به منظور راه‌اندازی هر چه سریع‌تر به این مرکز صورت پذیرد.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی این مرکز را از مجهزترین مراکز تشخیصی سازمان دامپزشکی دانست و افزود: مرکز بررسی بیماری‌های دامی گلمکان از جمله مراکزی است که باید نسبت به ارتباط آن با سایر مراکز معتبر تشخیصی در دیگر کشورها اقداماتی صورت پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: این مرکز نقشی بارز در تشخیص بیماری‌های دامی داشته و بهره‌برداری از آن گام مهمی در ارتقای توان تشخیصی دامپزشکی و به تبع آن بسترساز کاهش بیماری‌های دامی و ارتقای بهداشت عمومی در منطقه است.

مقصودی‌فر با اشاره به اهمیت این مرکز ادامه داد: در سهمیه استخدامی بعدی سازمان دامپزشکی کشور، برای مرکز گلمکان توان کارشناسی و سهمیه ویژه‌ای در نظر گرفته می‌شود تا بهترین شرایط برای ارائه خدمات این مرکز در استان و کشور فراهم شود.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی اظهار داشت: با راه‌اندازی این مرکز در آینده بسیار نزدیک آزمایش‌های مختلفی که در دیگر نقاط کشور توانایی انجام آن نیست در این مرکز قابلیت اجرای آن فراهم می‌شود.

وی مرکز بررسی بیماری‌های دامی گلمکان را به ‌عنوان یک مرکز مطالعاتی معتبر در کشور دانست و گفت: با توجه به وجود فارم‌های مطالعاتی دام و طیور در این مرکز، اغلب طرح‌های حوزه بهداشت دام استان که در سایر مراکز نیز کاربردی است در این مرکز انجام می‌شود.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: عمده‌ترین اهداف احداث این مرکز مطالعه بر روی بیماری‌های بومی و غیر بومی، تهیه بانک عوامل عفونی و بیماری‌زا، مطالعه بر روی منابع میکروبی غیر بومی جهت تولید واکسن است.

وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از مرکز ایزوله این واحد تحقیقاتی که هم‌اکنون در مراحل پایانی و تکمیلی می‌باشد امکان پژوهش و تحقیقات به طور بسیار گسترده‌تر و در سطوح ملی و منطقه‌ای فراهم می‌شود.

انتهای پیام/م20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول