اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 90 صورت گرفت

600 بازرسی عمومی از کارگاه‌های آران و بیدگل

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آران و بیدگل گفت: طی سال گذشته 599 مورد بازرسی عمومی از کارگاه‌های این شهرستان در خصوص رفع نواقص ایمنی و قوانین و مقررات قانون کار صورت گرفته است.

600 بازرسی عمومی از کارگاه‌های آران و بیدگل

مرتضی رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: فعالیت حوزه بازرسی کار که با هدف نظارت بر اجرای صحیح قانون کار و آئین‌نامه‌های حفاظت فنی و بهداشت کار به منظور گسترش فرهنگ ایمنی و صیانت از نیروی انسانی انجام شده در سال 90 بیش از هشت درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: در زمینه بازرسی موردی نیز 510 مورد در زمینه‌هایی چون بررسی پرونده‌های هیئت تشخیص، حوادث، قطع و نقص عضو، فوت، بازرسی از اتباع بیگانه، کارگاه شناسایی شده، بررسی مشاغل سخت و زیان‌آور، معرفی به مراجع قضایی و گشت مشترک ساختمانی انجام شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آران و بیدگل خاطرنشان کرد: در سال گذشته کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار نیز در قالب 57 کمیته، 203 فقره صورت‌جلسات را بررسی کرده و در 10 جلسه نیز حضور یافتند.

وی همچنین در خصوص عملکرد حوزه روابط کار عنوان کرد: در این حوزه نیز با  تعداد 378 دادخواست واصله که با انجام مشاوره پیش از طرح دادخواست دعوت به سازش صورت گرفته نسبت به سال 1389، 10 درصد کاهش داشته است.

رحیمی با اشاره به نسبت دادخواست‌های رسیدگی شده به تعداد کل دادخواست‌ها عنوان کرد: طی سال گذشته در 673 جلسه به دادخواست‌ها رسیدگی شد و نتیجه آن 62 فقره آرای سازشی، 158 فقره آرای صادره در جلسه اول و 63 فقره نیز بایگانی شد.

این مسئول متذکر شد: با توجه به اینکه آران و بیدگل یکی از قطب‌های کارگری استان اصفهان است رسیدگی و تنظیم روابط بین جامعه کارگری و کارفرمایان در قالب هیئت تشخیص این اداره صورت می‌گیرد که در صورت تجدید نظرخواهی به وسیله هیئت حل اختلاف مستقر در شهرستان کاشان انجام می‌شود.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول