اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

مترو تبریز باید به حرکت درآید

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر تکمیل سریع پروژه‌های نیمه تمام عمرانی در تبریز گفت: در سایه همت همگانی، مترو تبریز باید به حرکت درآید و تحقق آن در نوع خود موجب نشاط اجتماعی می‌شود.

مترو تبریز باید به حرکت درآید

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضا بیگی عصر امروز در نشست مشترک با فرماندار تبریز و معاونان این فرمانداری اظهار کرد: قطع وابستگی، حرکت در مسیر تولید ملی را هموار می‌کند و این امر با تمرکز روی سه محور صنعت، کشاورزی و رونق اقتصادی به دست می‌آید.

وی با اشاره به عوامل افزایش درصد قابل توجه مشارکت مردم تبریز در انتخابات مجلس نهم افزود: نوع سلوک فرمانداری به جهت ارتباط با مردم و هماهنگی با دستگاه‌های دولتی، تاثیر بسزایی در این امر داشت.

بیگی افزود: حسن سلوک و حسن مدیریتی در بخش‌های مختلف به همراه متانت در مدیریت شهرستان تبریز را به زیبایی می‌بینیم و بنا داریم که هویت فرمانداری تبریز را ارتقا دهیم.

* توجه به تولید داخلی جزو وظایف تصریحی است

استاندار آذربایجان شرقی در این نشست با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: حمایت از تولید ملی و داخلی در سال‌های گذشته جزو وظایف استنتاجی بود ولی از سال 91 جزو وظایف تصریحی است و همگان در تحقق اهداف آن مسئول‌اند.

وی افزود: اساس تولید ملی در حقیقت حمایت از سرمایه‌های ملی و بالندگی کشور است و جهت‌گیری ما نیز در  چهار سال گذشته در این راستا بوده است و باید نهایت بهره را از این فرصت برد و با افزایش قدرت رقابتی تولیدات داخلی، فضای کلی کشور را در مسیر حمایت از تولید فراهم کرد.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: حمایت از تولید داخلی با تلاش مسئولان، همکاری مردم و همت تولیدکنندگان محقق می‌شود.

وی ادامه داد: ارتقای بهره‌وری و رقابت‌پذیری تولیدات داخلی، مهم‌ترین محورهای فرهنگ‌سازی در گرایش مردم به استفاده از کالاهای تولید داخلی است.

* جواب حضور مردم، تمرکز روی گره‌گشایی از مشکلات مردم است

استاندار آذربایجان شرقی همچنین اظهار کرد: افزایش مشارکت مردم در انتخابات مجلس نهم معنی‌دار است و افزایش بیش از 21 درصدی انتخابات در شهرستان تبریز دارای پیام بزرگی است که باید با تمرکز روی گره‌گشایی و حل مشکلات مردم بدان پاسخ داد. 

وی افزود: انسجام مدیریتی حاصل شده نشانگر این است که ما با آرامش و در عین حال با خط روشن به جلو می‌رویم و نتیجه آن در انتخابات ملموس است.

بیگی ادامه داد: یکی از سیاست‌های ارزشمند در این زمان، دیدارهای رو در رو و چهره به چهره مردم  و مسئولان است که به دور از تشریفات وقت‌گیر و زائد اداری، به طور مستمر و بدون واسطه صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: نگرش ما به موضوعات استان بیشتر نرم‌افزاری است که رمز موفقیت ما بوده و به ما کمک می‌کند تا در مسائل مختلف به مردم اطمینان دهیم.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: مسیر گشایی متعدد معابر، دیدارهای چهره به چهره، ملاقات‌های مردمی، همه و همه در شکل‌گیری جامعه مطلوب شهری و رضایتمندی شهروندان مهم است.

* همایش تجارت منطقه‌ای، نقش شاخص تبریز را ارتقا می‌بخشد

استاندار آذربایجان‌شرقی در این نشست با اشاره به برگزاری همایش تجارت منطقه‌ای در تبریز اظهار کرد: تبریز به عنوان کانون تجارت منطقه‌ای و سرمایه‌گذاری و بر اساس برنامه‌های راهبردی، همواره نقش موثر و بی‌بدیلی را در معرفی فرصت‌های ارزش آفرین در حوزه تجارت و سرمایه‌گذاری ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: از نظر صادرات، نقش آذربایجان شرقی قابل توجه است و تمام امکانات برای دستیابی به محور تجاری منطقه آماده است و بی‌تردید مراودات اقتصادی در روحیه مردم تاثیر مضاعف دارد.

بیگی افزود: با اعتماد به نفس به مسائل ورود پیدا می‌کنیم و با تمرکز روی سه محور صنعت، کشاورزی و رونق اقتصادی، مدل‌های رشد و توسعه را به نفع و حمایت از تولیدات داخلی تغییر می‌دهیم و لازم است تا موضوع صنعت را نیز، به مثابه نهضت کشاورزی تعقیب کنیم و آن را به طور مرتب مورد رصد قرار دهیم تا به نتیجه‌گیری ختم شود.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی تولید کنندگان با محدودیت مواجه نیستند و با همکاری و حمایت از تولید بیشتر می‌توان به برخی از مشکلات فائق آمد.

* مترو تبریز باید به حرکت درآید

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تکمیل سریع پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی در تبریز تصریح کرد: در سایه همت همگانی، مترو تبریز باید به حرکت درآید و تحقق آن در نوع خود موجب نشاط اجتماعی شده و پروژه‌های روحیه‌آفرین برای مردم از اهمیت قابل توجه برخوردار بوده و لازم است در برنامه‌ریزی‌ها مورد لحاظ واقع شود.

وی افزود: پیشرفت پروژه‌های عمرانی مطلوب بوده  و طرح‌های مسکن مهر نیز در کشور نمونه بوده و  35 هزار واحد آن در شهر تبریز آماده بهره‌برداری است.

* حاشیه‌نشینی با مسکن مهر مهار می‌شود

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: حاشیه‌نشینی با مسکن مهر مهار می‌شود و با توسعه آن انگیزه حاشیه‌نشینی کاهش می‌یابد. 

وی ادامه داد: حدود 102 درصد تعهدات اشتغال استان محقق شده است و این امر در بهبود شاخص‌های توسعه باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین خواستار هماهنگی و مدیریت فرمانداری تبریز در اجرای برنامه‌های پرنشاط فرهنگی، تفریحی و ورزشی شد.

وی افزود: امکانات و تسهیلات روستاهای اطراف الحاق شده به تبریز باید هدفمند و مسئولانه پیگیری و منجر به نتیجه شود. 

* نبض تجارت در منطقه، تبریز است

بیگی از فرماندار تبریز خواست تا پیگیری لازم را برای تحقق این اهداف از معاونت عمرانی استانداری و شهرداری اعمال کند. 

وی ادامه داد: نبض تجارت در منطقه، تبریز است و بیشتر مسیرهای بازرگانی و تجاری به تبریز منتهی می‌شود و توجه به این امر باید در برنامه‌ریزی‌های دستگاه‌های اجرایی در اولویت قرار گیرد.

* نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، لنگر آرامش استان

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با بیان اهمیت و نقش مرکزیت دینی گفت: نقش شخص حضرت آیت‌الله مجتهد شبستری در کانون و محوریت دینی و اجتماعی غیرقابل انکار است و هیچکس نمی‌تواند نعمت برجسته و ارزشمند ایشان را به عنوان لنگر آرامش در استان نادیده بگیرد.

وی افزود: نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی همواره پشتیبان قوی در راستای حرکت و توسعه استان محسوب می‌شود.

بیگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تمام نقدها و تحلیل‌ها، باید به فضای پیشرفت و آبادانی ختم شود، گفت: فضای رسانه‌ای مطلوبی در استان حاکم است و باید با جسارت حرفه‌ای هوشمندانه در راستای توسعه مطلوب حرکت کرد.

وی افزود: صدا و سیما  انصافاً همراهی قابل قبولی در شفاف‌سازی و اعتمادسازی مردم و همچنین انعکاس مطلوب فعالیت‌ها داشته است و همه اینها در خلق ثبات مدیریتی مناسب دخیل است.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول