اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیین گرامیداشت شهید صیادشیرازی در کرمان برگزار شد

خبرگزاری فارس: آیین گرامیداشت شهید علی صیادشیرازی با حضور مسئولان استانی در مسجد جامع شهر کرمان برگزار شد.

آیین گرامیداشت شهید صیادشیرازی در کرمان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهید علی صیادشیرازی با حضور استاندار کرمان، معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش جنوب شرق کشور، فرماندار کرمان و نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز در مسجد جامع شهر کرمان برگزار شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش جنوب شرق کشور در این آیین اظهار داشت: شهید صیادشیرازی علاوه بر ارتش به همه مردم ایران تعلق دارد.

نادر علیدوست بیان داشت: من به عنوان سرباز ارتش جمهوری اسلامی ایران تا زمان شهادت صیادشیرازی، تنها گمان می‌کردم ایشان انسانی ولایتمدار، خاضع، خاشع و بی‌پیرایه در ارتش حضور دارند.

وی افزود: بعد از شهادت و بیان زندگی‌نامه این شهید بزرگوار به شخصه، تازه به بزرگی و عظمت روح این دلاورمرد پی بردم که به حق ما ایشان را نشناخته بودیم.

علیدوست عنوان کرد: صیادشیرازی یک قهرمان ملی و مایه افتخار همه مردم ایران و نیروهای مسلح است.

وی ابراز داشت: این شهید بزرگوار فردی است که مقامات کشوری و لشکری و مردم می‌توانند وی را به عنوان الگوی اخلاقی و تربیتی مدنظر قرار دهند.

علیدوست با اشاره به پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به مناسبت شهادت صیادشیرازی گفت: رهبر انقلاب در پیام خود ویژگی‌های برجسته‌ای را برای ایشان عنوان کردند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش جنوب شرق کشور تصریح کرد: صیادشیرازی به لحاظ نظامی فردی فوق‌العاده، نخبه و مدیر بود و بزرگ‌ترین طراحی‌ها را در مورد جنگ آفند و پدافند داشت.

وی خاطرنشان کرد: این مرد خدا، قبل از انقلاب و در دوره‌های آموزشی امریکا، کلاس‌های درس اسلام‌شناسی برگزار می‌کرد.

علیدوست بیان داشت: در بدو انقلاب نیز زمانی که گروهک‌ها پرچم بلند کردند، صیادشیرازی داوطلبانه به کردستان رفت و با همدلی، همفکری و وحدت میان نیروهای مسلح قائله را ختم کرد.

وی افزود: این شهید بزرگوار علاوه بر آموزش مباحث نظامی، مسائل اخلاقی را نیز به دانشجویان خود منتقل می‌کرد.

علیدوست عنوان کرد: صیادشیرازی با وجود جوانی مسئولیت فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی را پذیرفت و بر دشمن تاخت، مهم‌ترین عملیات‌های موفقیت‌آمیز و بزرگ نیز در دوره فرماندهی ایشان بود.

وی گفت: طراحی که شهید صیادشیرازی داشت، کمر منافقان را شکست.

حجت‌الاسلام سازندگی نماینده ولی‌فقیه در حج و زیارت استان کرمان نیز در این آیین اظهار داشت: شهدا و خانواده‌ آنها با خداوند معامله کردند و هیچ انتظاری از فرد یا گروهی نداشتند.

وی بیان داشت: ما در کشورمان از حضور مادران چهار شهید بهره‌ می‌بریم و این یک افتخار است.

سازندگی عنوان کرد: تقدیر شهید صیادشیرازی در مرصاد بود.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول