اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه:

صیاد شیرازی در صحنه‌های مختلف نبرد در خطوط مقدم حضور داشت

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: شهید علی صیاد شیرازی در صحنه‌های مختلف نبرد در خطوط مقدم حضور داشت.

صیاد شیرازی در صحنه‌های مختلف نبرد در خطوط مقدم حضور داشت

مراد علی محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: مقام معظم رهبری در اوصاف شهید بزرگوار صیاد شیرازی می‌فرمایند "او مانند دیگر مردان حق از روزی که قدم در راه انقلاب نهادند همواره سر و جان خود را برای نثار در راه خدا بر روی دست داشتند".

وی افزود: شهید شیرازی دارای خصوصیات بارز و برجسته‌ای بود که از جمله آن اعتقاد راسخ نسبت به هدفش بود، وی برنامه‌ریزی‌ها را اصولی و دقیق انجام می‌داد و اجرای برنامه را به‌خوبی هدایت و نظارت می‌کرد، صیاد شیرازی در صحنه‌های مختلف نبرد در خطوط مقدم حضور داشت و از نزدیک یگان‌های مختلف نظامی را هدایت می‌کرد و با سطوح مختلف نظامی در ارتباط بود و از نظرها و پیشنهادهای آنها استقبال می‌کرد، بنابراین رفتارها و شیوه‌های مدیریتی این شهید بزرگوار به‌عنوان یک الگوی شایسته و موفق در سطوح مختلف فرماندهی و مدیریت از سطوح عملیاتی تا سطوح عالی برای فرماندهان و مدیران قابل استفاده و بهره‌برداری است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه بیان کرد: از دیگر خصوصیات و ویژگی‌های فردی این شهید بزرگوار تواضع، تقوا، تعهد، ساده زیستی، مطیع محض ولایت بودن، انس با قرآن، عنایت به مسائل اخروی، شجاعت و شهامت است.

صیاد شیفته شهادت بود و به این آرزو نائل شد

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه در پایان به بیان خاطره‌ای از شهید علی صیاد شیرازی پرداخت و گفت: مدت کوتاهی از انجام عملیات والفجر 9 در منطقه سلیمانیه عراق گذشته بود، هم‌زمان با نوروز سال 1365 تعدادی از یگان‌های خودی از منطقه عملیاتی خارج شدند، بنابراین دشمن از فرصت استفاده کرد و برای باز پس گیری مناطق اشغال شده اقدام به عملیات سنگینی با استفاد از نیروهای مکانیزه خود کرد. آنها قصد داشتند با تصرف ارتفاعات کانی مانگا و شیخ گز نشین که در جناح چپ نیروهای خودی بودند منطقه را به محاصره در آوردند، بخشی از اهداف پیش بینی شده خود را به تصرف در آوردند، اما با مقاومت یگان‌های حاضر در منطقه نتوانستند محاصره را کامل کنند.

وی ادامه داد: در آن وضعیت که مسئولیت هدایت گردان پیاده را بر عهده داشتم شاهد پرواز دو فروند بالگرد خودی در حوالی خط مقدم بودم که در نزدیکی خط گردان در مکانی که قبلا محل فرود بالگردها بود فرود آمدند و چند نفر نظامی پیاده شدند و آنها به سمت ما آمدند؛ یکی از آنها شهید صیاد شیرازی فرمانده وقت نیروی زمینی ارتش بود که بدون توجه به خطراتی که در آن وضعیت وجود داشت و منطقه در حال محاصره شدن بود از نیروهای ما که زیر مجموعه سپاه پاسداران بودند سرکشی کرد و با برادران بسیجی گردان به احوالپرسی و خسته نباشید پرداخت و در نتیجه این اقدام شهید صیاد شیرازی روحیه و امیدواری بالایی در رزمندگان آن جبهه ایجاد کرد.

انتهای پیام/و10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول