اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌ مقام جهاد کشاورزی استان اصفهان خبر داد

اختصاص 370 میلیارد تومان به کشاورزی استان اصفهان

خبرگزاری فارس: قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از اختصاص 370 میلیارد تومان برای توسعه بخش کشاورزی در استان اصفهان خبر داد.

اختصاص 370 میلیارد تومان به کشاورزی استان اصفهان

محمد نصر اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: با تخصیص این میزان اعتبار به بخش کشاورزی استان اصفهان، این استان توانست به لحاظ میزان اعتبار تخصیص یافته در بخش کشاورزی رتبه چهارم کشور را کسب کند.

وی همچنین اضافه کرد: انتظار می‌رود با تخصیص این میزان اعتبار به استان اصفهان بتوانیم در راستای بهبود وضعیت کشاورزی گام‌های مهم و مؤثری در سال جاری برداریم.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در ادامه، اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها و افزایش‌ حامل‌های انرژی به ویژه هزینه‌های سوخت دامپروری و گلخانه‌ای را یادآور شد و گفت: یکی از برنامه‌های جهاد کشاورزی در طرح هدفمندی یارانه‌ها، کاهش مصرف سوخت با استفاده از سیستم‌های سوخت‌رسانی در بخش دامپروری و گلخانه‌ای است.

به گفته وی سال گذشته نزدیک به 400 واحد از واحدهای دامپروری و گلخانه‌ای استان اصفهان به این سیستم مجهز شدند و امسال نیز تعداد دیگری از این سیستم بهره‌مند می‌شوند تا مصرف سوخت در این دو بخش به حداقل برسد.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در صورت کاهش و یا به حداقل رسیدن مصرف سوخت در بخش‌های دامپروری و گلخانه‌ای استان اصفهان، ضرر و زیان حاصل از افزایش حامل‌های انرژی جبران می‌شود.

نصر اصفهانی تصریح کرد: در سال گذشته به دلیل مناسب بودن قیمت‌های انرژی در بخش گلخانه‌ای و دامپروری مشکلی وجود نداشته است.

وی در ادامه رویکرد کشاورزان برای استفاده از کودهای آلی به جای کودهای شیمیایی را در کاهش هزینه‌های خرید کودهای شیمیایی، اصلاح خاک و سلامت محصولات کشاورزی حائز اهمیت خواند و گفت: در سال گذشته در استان اصفهان نزدیک به 400 تن کود آلی فرآوری و تولید داشته است.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان  در ادامه از خسارت 800 میلیارد ریالی سرمازدگی محصولات باغی و زارعی این استان در پایان سال گذشته خبر داد و گفت: در سرمای روزهای پایانی سال گذشته در مناطق مختلف استان اصفهان بین 10 تا 80 درصد خسارت به محصولات باغی و زارعی استان وارد شد.

نصر اصفهانی با اشاره به اینکه این خسارت بیشتر متوجه باغات آلو، بادام و زردآلو بوده است، متذکر شد: در سرمای روزهای پایانی سال گذشته، تنها درختان سیب و هلو از گزند سرما در امان بوده‌اند.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول