اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری چالدران خبر داد

کشت 100 هکتاری جنگل در قره کلیسا

خبرگزاری فارس: رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری چالدران گفت: 100 هکتار جنگل در محیط قره کلیسا چالدران کشت می‌شود.

کشت 100 هکتاری جنگل در قره کلیسا

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه داود شاه‌ولدی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اجرای طرح جنگل‌کاری در محیط قره کلیسا چالدران به وسعت 100 هکتار با 25 هزار اصله نهال تا پایان سال 94 به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه این طرح در راستای زیباسازی، ایجاد و توسعه فضاهای سبز و جذب گردشگر اجرا می‌شود، افزود: اجرای این طرح به همت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالدران از سال گذشته و در پنج مرحله آغاز شده است که در مرحله اول این طرح 2 هزار و 500 اصله نهال به وسعت 10 هکتار با گونه‌های مختلف از جمله سرو، سنجد، اقاقیا و کاج کاشته شده است.

شاه‌ولدی با بیان اینکه کشت این درختان با روش جدید انجام شده است، گفت: کاشت این درختان در مرحله اول با صرف اعتبار بیش از 300 میلیون ریال انجام گرفته است و عملیات مرحله دوم نیز با بیش از 500 میلیون ریال اعتبار آغاز شده است.

این مسئول اضافه کرد: در اجرای این طرح علاوه بر استفاده از گونه‌های مقاوم و سازگار با منطقه از روش و شیوه‌های نوین علمی و دانش بومی استفاده شده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری چالدران با اشاره به روش کاشت مدرن این درختان خاطرنشان کرد: بعد از کاشت نهال سامانه آبگیر برای نهال ایجاد و آب آن از بارش باران و برف تامین شده است و برای جلوگیری از تبخیر آب آن اطراف سامانه آبگیر با کاه و کلش پوشانده می‌شود تا آب آن تبخیر نشده و به هدر نرود.

شایان ذکر است، قره کلیسا از آثار تاریخی آذربایجان غربی واقع در شهرستان چالدران است که در ردیف آثار جهانی در یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول