اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

ورود 35 نفر از میهمانان خارجی همایش بین‌المللی "دین در آئینه هنر" به همدان

خبرگزاری فارس: صبح امروز 35 نفر از میهمانان خارجی همایش بین‌المللی "دین در آئینه هنر" وارد همدان شدند.

ورود 35 نفر از میهمانان خارجی همایش بین‌المللی "دین در آئینه هنر" به همدان

علی‌اصغر تروهید امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: همایش بین‌المللی دین در آئینه‌ هنر با حضور میهمانان و اندیشمندانی از کشورهای آلمان، ایتالیا، روسیه، انگلیس، الجزایر، واتیکان، هند، سوئیس و اسکاتلند در 22 و 23 فروردین در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

وی از ورود میهمانان خارجی همایش به همدان خبر داد و تصریح کرد: امروز سفیر ایران در واتیکان، سفیر واتیکان در ایران، رایزن فرهنگی سفارت ایتالیا، دو استاد دانشگاه سمپترزبرگ روسیه، دو نفر از اساتید دانشگاه فرانسه و الجزایر، 7 نفر از اساتید دانشگاه‌های ایتالیا، استاد دانشگاه مادرید اسپانیا، استاد دانشگاه قاهره، استاد دانشگاه لوزان سوئیس، رئیس دپارتمان مردم‌شناسی دانشگاه لوزان سوئیس، مسئولانی از دانشگاه هند و استاد دانشگاه هاروارد آمریکا از جمله میهمانانی هستند که امروز وارد همدان شدند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان بیان داشت: دبیرخانه همایش امروز برای میهمانان خارجی تور گردشگری از نقاط دیدنی و توریستی تدارک دیده است تا آنها با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین آشنا شوند.

وی اظهار کرد: بازدید از غار علیصدر، شهر سفال لاله‌جین، کارگاه سفالگری و بازدید از گنجنامه همدان از جمله نقاطی هستند که توسط میهمانان خارجی و سفرا مورد بازدید قرار می‌گیرد.

تروهید اذعان داشت: رونمایی از تمبر یادبود همایش، برگزاری نمایشگاه آثار باستانی ایتالیا (موزه باربرینی)، اجرای موسیقی سنتی توسط اجراکنندگان ایتالیایی و ایرانی در دو شب با حضور میهمانانی از کشور ایتالیا و وزارت امور خارجه ایران و سفارت ایتالیا، بازدید از جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری استان از دیگر برنامه‌هایی است که در حاشیه همایش اجرا خواهد شد.

وی عنوان داشت: مدیران وزارت امورخارجه، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سفرای ایران در ایتالیا و ایتالیا در ایران، سفرای ایران در واتیکان و واتیکان در ایران، رئیس موزه ملی رم و روسای چند دانشگاه معتبر از کشور ایتالیا نیز در همایش حضور می‌یابند.

وی در پایان سخنان خود گفت: این همایش با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، وزارت امور خارجه، سفارت ایتالیا در ایران، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مرکز گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌ها، موزه باربرینی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی و میزبانی این واحد دانشگاهی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/خ۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول