اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده تهران، ری،‌ شمیرانات و اسلامشهر:

ترکیه در تصمیم‌گیری‌های خود مستقل عمل کند

خبرگزاری فارس: نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ترکیه به عنوان یک کشور اسلامی باید در قبال مسائل منطقه‌ای و جهان اسلام مستقل عمل کند.

ترکیه در تصمیم‌گیری‌های خود مستقل عمل کند

اسماعیل کوثری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: ترکیه به عنوان یکی از بزرگ‌‌ترین کشورهای اسلامی همواره در مسائل منطقه‌ای و جهان اسلام از اهمیت بالایی برخوردار بوده است.

وی تصریح کرد: به همین دلیل امت اسلامی انتظار زیادی از مردم این کشور و مسئولان ترکیه دارند که اگر مسئولان ارشد این کشور نخواهد به وظایف خود عمل کنند،‌ جایگاه آنها در میان امت اسلامی متزلزل خواهد شد.

* بسیاری از تصمیم‌های ترکیه به نفع جهان اسلام نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: متأسفانه در بسیاری از موارد، تصمیم‌ها و نظراتی از سوی سران آنکارا اعلام و اعمال می‌شود که با منافع جهان اسلام منافات داشته و بیشتر به سود استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی است.

کوثری تأکید کرد: با توجه به شناختی که از مردم مسلمان ترکیه داریم، به طور قطع این تصمیم‌ها مورد تأیید مردم ترکیه نیست و بهتر است سران ارشد این کشور در رفتار خود تجدید نظر کنند.

وی با اشاره به برخی مواضع ترکیه در قبال کشورهای اسلامی به ویژه سوریه و جمهوری اسلامی ایران گفت: به طور قطع این مواضع از سوی غربی‌ها به آنکارا دیکته شده است.

نماینده مردم تهران،‌ ری،‌ شمیرانات و اسلامشهر در خانه ملت تأکید کرد: ادامه این رفتار به سود حاکمیت ترکیه نیست و بهتر است آنها در تصمیم‌گیری‌های خود مستقل عمل کرده و بدانند که افکار عمومی این کشور و امت اسلامی از مسائل علت تصمیم‌های آنها آگاه هستند.

* مجلس در حوزه سیاست خارجی نقش مؤثری دارد

کوثری در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در اسلامشهر درباره اظهارات رئیس مجلس درباره ترکیه و اعتراض وزارت خارجه به این سخنان گفت: مجلس همواره در حوزه سیاست خارجی حضوری مؤثر و تأثیرگذار داشته است.

وی تأکید کرد:‌ به عنوان نمونه در بحث انرژی هسته‌ای، اکثریت مطلق نمایندگان حامی حقوق مردم بوده و در حوزه دفاع از جهان اسلام نیز همین نقش را ایفا کرده‌اند.

کوثری در پایان اظهار داشت: مواضع مجلس شورای اسلامی در این مورد خاص نیز از موضع عزت و مثبت بود.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول