اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان غربی:

890 بیمار کلیوی در آذربایجان غربی وجود دارد

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان غربی گفت: هم‌اکنون بیش از 890 بیمار کلیوی در مناطق مختلف آذربایجان غربی زندگی می‌کنند.

890 بیمار کلیوی در آذربایجان غربی وجود دارد

حسن اشتری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: این تعداد بیمار کلیوی در مراکز همودیالیز مناطق مختلف آذربایجان غربی توسط پرسنل درمانی موجود در مراکز درمانی با استفاده از دستگاه دیالیز برای تصفیه خون خود مبادرت می‌کنند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این تعداد حدود 30 بیمار دیالیزی هم وجود دارد که در منازل خود با استفاده از دستگاه ثفاقی به تصفیه خون مبادرت می‌کنند پس در مجموع تعداد بیماران کلیوی آذربایجان غربی 920 نفر می‌باشد، به طوری که برای ارائه خدمات درمانی به همه این بیماران تلاش می‌شود.

این مسئول به وجود دستگاه ثفاقی به اندازه کفایت در استان اشاره کرد و گفت: با هیچ‌گونه مشکلی از این حیث بیماران دیالیزی مواجه نیستند به طوری که دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی امکانات درمانی برای دیالیز در منزل به اندازه کافی فراهم کرده است.

وی با اظهار به اینکه برای انجام امور دیالیزی هیچ‌گونه هزینه‌ای دریافت نمی‌شود خاطرنشان کرد: امور دیالیز در بیمارستان‌ها کاملا رایگان به بیماران ارائه می‌شود پس افرادی که از دفترچه درمانی ویژه بیماران خاص برخوردار هستند می‌توانند از این خدمات درمانی بهره‌مند شوند.

اشتری تعداد بیماران پیوندی در استان طی سال گذشته را 98 نفر عنوان کرد و گفت: در طول سال گذشته برای 98 نفر عمل پیوند کلیه در آذربایجان غربی انجام گرفته است که 10 مورد کلیه توسط بستگان بیماران مرگ مغزی اهدا شد و بقیه کلیه‌ها نیز توسط اهداء‌کننده زنده تهیه شد.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان غربی اظهار داشت: از استان‌های اردبیل، تبریز و ... طی سال گذشته 23 نفر بیمار نیازمند کلیه همراه با اهداءکننده به آذربایجان غربی جهت انجام عمل جراحی سفر کردند همچنین هشت نفر تبعه خارجی نیز همراه با اهداءکننده به استان آمدند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول