اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد

اختصاص بیمارستان «دوستدار سالمند» در شیراز

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تبدیل بیمارستان شهید فقیهی این شهر به بیمارستان دوستدار سالمند خبر داد.

اختصاص بیمارستان «دوستدار سالمند» در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد هادی ایمانیه بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این بیمارستان با آماده‌سازی زیرساخت‌ها تا خرداد ماه امسال به نخستین بیمارستان دوستدار سالمند در کشور تبدیل می‌شود.

وی بیان کرد: آماده‌سازی مسیر ورود و خروج بیمارستان، رادیولوژی، سرویس‌های بهداشتی و ... از جمله مواردی هستند که به منظور رفاه سالمندان در بیمارستان شهید فقیهی شیراز انجام می‌شود.

ایمانیه اضافه کرد: در زمینه تولید گیاهان دارویی و داروهای گیاهی، یک شرکت دارویی ایرانی در شیراز سرمایه‌گذاری کرده است که از نظر اشتغال و تولیدات ملی فواید قابل توجهی را دارد.

وی گفت: این طرح در سه فاز کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اجرایی می‌شود که کل مواد اولیه آن تولید ایران بوده و قرار است فاز نخست آن امسال اجرا شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین اجرای طرح پزشک خانواده شهری در سال جاری را زمینه‌ای برای ساماندهی وضعیت درمان و ارجاع بیماران به متخصص دانست.

ایمانیه در زمینه اقدامات وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شیراز به منظور ارتقای سلامت جامعه افزود: با اجرای برنامه پزشک خانواده در شیراز هر 2 هزار و 500 نفر از ساکنان شیراز می‌توانند یک پزشک عمومی در شعاع 1.5 کیلومتری از محل زندگی خود را به عنوان پزشک خانواده انتخاب کنند که با اجرای این طرح، درمان و ارجاع بیماران به پزشک متخصص از ساماندهی خوبی برخوردار می‌شود.

این مسؤل بیان داشت: از ماه رمضان امسال بیمارستان حضرت زینب (س) به بیمارستان ویژه بانوان تبدیل می‌شود و علاوه بر این سعی داریم با راه‌اندازی چند بیمارستان در شهرستان‌ها، نیاز بیماران به حضور در شیراز برای انجام امور درمانی را کاهش دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه بهبود وضعیت و افتتاح بیمارستان‌ها در شهر شیراز ابراز داشت: فاز دوم بیمارستان شهید رجایی در سال جاری افتتاح می‌شود و سعی می‌کنیم که قسمتی از بیمارستان سوختگی امیرالمؤمنین (ع) را راه‌اندازی کنیم.

وی گفت: در سال جاری عملیات احداث بیمارستان شاه چراغ (ع) و برنامه‌ریزی بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) با کمک خیران آغاز می‌شود.

ایمانیه در مورد سایر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: بهبود وضعیت اورژانس بیمارستان‌های شیراز و خدمات رسانی مطلوب یکی دیگر از اهدافی است که دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال جاری آن را پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول