اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال افزایش دما و ذوب شدن برف

جاری شدن سیل خسارت هنگفت به مزارع کشاورزی نیر وارد کرد

خبرگزاری فارس: طغیان رودخانه بالقلو چایی در منطقه نیر بخشی از اراضی کشاورزی این شهرستان را از بین برد و سبب وارد شدن خسارت به اراضی زراعی شد.

جاری شدن سیل خسارت هنگفت به مزارع کشاورزی نیر وارد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در سیل عصر امروز شهر نیر به دنبال افزایش دما و ذوب شدن برف از دامنه‌های سبلان ده‌ها هکتار از اراضی یونجه و گندم روستاهای اطراف نظیر سقزچی دچار خسارت شدند.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی نیر این اتفاق به دنبال افزایش چهار درجه‌ای هوا در روزهای گذشته و ذوب شدن برف دامنه‌های سبلان رخ داده و میزان خسارت نیز در حال برآورد نهایی است.

رسول حمزه‌ای افزود: دمای هوا نسبت به سال گذشته افزایش یافته و با توجه به بارش‌های برف در فروردین امسال شدت سیل جاری شده به حدی است که اهالی روستاهای منطقه واحدهای مسکونی را تخلیه کردند.

وی در ادامه سخنان خود با یادآوری این‌که در صدد جبران بخشی از خسارات از طریق صندوق بیمه کشاورزی هستیم، از اجرای شش طرح کشاورزی در نیر خبر داد.

این مسئول خاطر نشان کرد: این پروژه‌ها و طرح‌ها با سرمایه‌گذاری سه میلیارد تومان اجرایی می‌شود تا فرصت اشتغال و رونق اقتصادی در حوزه کشاورزی بهتر فراهم شود.

حمزه‌ای اضافه کرد: ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی از اهداف حمایتی دولت است به طوری که به فارغ‌التحصیلان بیکار بخش کشاورزی زمین، آب و تسهیلات ارزان قیمت با نرخ چهار تا هفت درصد و بازپرداخت هفت تا 15 ساله اعطا می‌شود.

به گزارش فارس، مدیر جهاد کشاورزی نیر با اشاره به شکل‌گیری کارگروه توسعه‌ای کشاورزی در شهرهای مختلف در سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی ادامه داد: توسعه باغات دیم، شیلات و آبزی‌پروری از جمله اهداف و سیاست‌های ما است.

 

گله‌مندی اهالی نمین از قطع آب شرب

جمعی از اهالی شهرستان نمین نیز با اظهار گلایه از قطعی آب شرب در روزهای گذشته به دنبال جاری شدن سیل در بخشی از مناطق این شهرستان از مسئولان خواستند این مشکل را به سرعت برطرف کنند.

فرماندار نمین در این زمینه گفت: در روزهای گذشته با ذوب شدن برف در مناطق کوهستانی و حاشیه رودخانه‌ها شاهد جاری شدن سیل در برخی از مناطق نمین بودیم که این امر سبب وارد آمدن خساراتی به تأسیسات آبرسانی شده است.

سید تقی دریتیم افزود: در روزهای گذشته با توجه به قطعی آب شرب در برخی از این شهرستان با تانکرهای سیار سعی کردیم آبرسانی موقت را داشته باشیم و تلاش می‌شود تا با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان در روزهای آینده آب شرب مناطق مختلف برقرار شود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول