اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان قم خبر داد‌

تجهیز آمبولانس‌های قم به دستگا‌ه‌های الکتروشوک

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: تمام آمبولانس‌های موجود در این استان به دستگاه‌های پیشرفته پزشکی مجهز شده‌اند.

تجهیز آمبولانس‌های قم به دستگا‌ه‌های الکتروشوک

به گزارش خبرگزاری فارس از قم،‌ محمد جواد باقری ظهر امروز در مراسم تجلیل از فعالان و حامیان سلامت که در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان قم برگزار شد، با اشاره به دخیل بودن ارگان‌های مختلف شهری در ایام تعطیلات نوروزی در زمینه خدمت رسانی به مردم اظهار داشت:‌ در ایام تعطیلات نوروزی پنج ارگان شهری از جمله پلیس راه استان قم، نیروی انتظامی، پلیس راهور و راه و ترابری استان قم درگیر تصادفات بوده‌اند.

وی افزود: جمعیت هلال احمر و سازمان آتش نشانی نیز در بحث امداد و نجات حوادث شهری و جاده‌ای در ایام تعطیلات نوروزی نسبت به ارائه خدمات اقدام کرده‌اند.

باقری ادامه داد: استان قم با توجه به برگزاری مناسبت‌ها و برنامه‌های مختلف، در ایام تعطیلات نوروزی کمترین تلفات و تصادفات جانی را در نوروز سال جاری داشته است.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان قم تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان قم به عنوان متولی سلامت استان کمیته بهداشت و درمان را رهبری کرده و دستگاه‌های دیگری از جمله شهرداری، مخابرات، انتقال خون، آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران در طرح امداد نوروزی در حوزه سلامت همکاری کرده‌اند.

وی اظهار داشت:‌ افزایش 16 پایگاه شهری و 16 پایگاه جاده‌‌ای، فعالیت یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با ظرفیت امدادرسانی به 16 مصدوم و بیمار به طور همزمان در ایام تعطیلات نوروز به توان امدادی مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان قم اضافه شده است.

باقری اذعان کرد: در ایام تعطیلات نوروزی 16 آمبولانس پشتیبان در پیک سفرهای نوروزی پایگاه اورژانس 115 را در زمان وقوع حوادث پشتیبانی کرده است.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان قم، خاطرنشان کرد: همچنین روز 13 فروردین ماه که آمار تصادفات به صورت لحظه‌ای بوده است توانستیم با استفاده از این ظرفیت وظیفه خود را در حوزه امداد و فوریت‌های پزشکی به نحو مطلوبی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه زمان رسیدن اورژانس به محل وقوع حادثه در استان قم به کمترین زمان استاندارد رسیده است، ابراز داشت: استاندارد حضور اورژانس در محل حادثه در کشور هشت دقیقه بوده که این میزان در استان قم در حوادث شهری شش دقیقه و در حوادث جاده‌ای 10 دقیقه بوده و این زمان از شاخص‌های کشوری کمتر است.

باقری اضافه کرد: در کنار اورژانس جاده‌ای و شهری، 10 پایگاه سلامت نیز با هدف کاهش بار بیماران بیمارستانی و مراجعات بیماران سرپایی در ایام تعطیلات نوروزی به دو هزار و 484 نفر از بیماران خدمات درمانی سرپایی ارائه کرده‌اند.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان قم ادامه داد: خوشبختانه در ایام نوروز هیچ‌گونه شکایتی به تیم‌های بازرسی اعلام نشده و واحد کنترل کیفی نیز به طور مستمر در مرکز 115 حاضر بوده و بر روند ارائه خدمات بهتر نیرو‌ها نظارت داشته است.

وی یادآور شد: در ایام تعطیلات نوروزی طی 20 هزار تماس تلفنی با مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان قم، پنج هزار و 167 ماموریت شهری و غیر شهری توسط اورژانس استان قم انجام شده که برخی بیماران و مصدومان به بیمارستان‌های بهشتی، ‌نکویی و کامکار منتقل شده‌اند.

باقری در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر آمبولانس‌های موجود در استان قم با برخورداری از امکانات مجهز همانند (ICU) موجب کاهش مرگ و میر حادثه دید‌گان شده است.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان قم گفت:‌ با افزایش و جذب نیروهای فنی خواهیم توانست گام‌های موثر و مهمی را در راستای ارتقا ارائه خدمات به همشهریان برداریم.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول