اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از اردوی خبرنگاران گلستان:

نخستین اردوی تفریحی آموزشی خانه مطبوعات گلستان برگزار شد

خبرگزاری فارس: با حضور خبرنگاران استان گلستان اردوی آموزشی و تفریحی خانه مطبوعات گلستان در الن‎گدره گرگان برگزار شد.

نخستین اردوی تفریحی آموزشی خانه مطبوعات گلستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان اعضای هیئت رئیسه خانه مطبوعات در نخستین گام، اردوی یک روزه آموزشی و تفریحی را برای خبرنگاران در پارک جنگلی النگدره در روز جمعه برگزار کردند تا در یک جمع دوستان مسائل و دغدغه را عنوان و در برنامه‌ها در کنار آموزش از وجود خبرنگاران و نظراتشان نیز بهره‌مند شوند.

رئیس خانه مطبوعات گلستان با بیان اینکه همه خبرنگاران عضو اصلی خانه مطبوعات هستند خاطر نشان کرد: برای ادامه کار نیازمند کمک و راهنمایی گروه هدف خود هستیم و چنانچه ما در انجام وظایف کوتاهی یا با چالش مواجه شویم نیازمند به نقدهای منصفانه از طرف شما خواهیم بود.

علی منصوری‎رضی از اصحاب رسانه خواست تا با همت، تعاون و همکاری این جمع را یاری کنند تا بتوانیم در راستای تحقق اهداف جامعه خبری گام‎های موثری را برداریم.

غلامرضا خارکوهی یکی از فعالان عرصه خبر استان به ارائه مباحثی در زمینه شاخص‎های یک خبرنگار موفق پرداخت و پس از آن نیز غلامرضا منتظری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در خصوص خبرنگاران و بصیرت مواردی را بیان داشت.

 

* راه‌اندازی مرکز مطالعات رسانه در گلستان

مسئول کمیته آموزش خانه مطبوعات استان گلستان نیز در ادامه با بیان اینکه آموزش برای خبرنگاران مورد تاکید همه است گفت: این اردو نیز با رویکرد آموزشی برگزار شده و تلاش داریم تا پایان سال باز هم دوره‎های آموزشی را برگزار کنیم.

غلامرضا رجایی با اشاره به اینکه به دنبال راه‎اندازی مرکز مطالعات رسانه‎ای در گلستان هستیم اظهار داشت: پیگیر هستیم تا با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی و یکی از مراکز دانشگاه‎های استان دوره‎های آموزشی را حداقل در 50 ساعت برگزار کنیم تا با داشتن خبرنگاران توانمند رسانه‎های تاثیرگذارتری داشته باشیم.

رجبعلی نیازمند مسئول کمیته حل اختلاف خانه مطبوعات استان نیز با بیان اینکه امید داریم اختلافی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه به وجود نیاید خاطر نشان کرد: در گام اول این کمیته به دنبال ارائه یک شاخص و مرجع برای داوری اختلافات هستیم تا در صورت ایجاد این مسئله بتوانیم حکمیت و داوری پسندیده‌ا‌ی داشته باشیم.

سید جواد حسینی مسئول کمیته رفاه و معیشت خانه مطبوعات استان با تشکر و قدردانی از شهرداری، شورای شهر، اداره کل میراث فرهنگی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و... که در برگزاری این اردو با اعضای خانه مطبوعات همکاری داشته‎اند بیان داشت: مهم‌ترین مسئله در این کمیته مسکن خبرنگاران است که با همکاری اعضای انجمن صنفی پیگیر مسائل آن هستیم.

وی ابراز داشت: همچنین بیمه تکمیلی خبرنگاران نیز از دیگر اولویت‎های ما در این کمیته محسوب می‎شود.

اسماعیل میری مسئول کمیته مالی و جذب اعضای خانه مطبوعات استان هم با اشاره به اینکه شعار من این است که خبرنگاران خستگی‌ناپذیر هستند، اذعان داشت: با کامل کردن بانک اطلاعاتی اعضا برای آنها کارت صادر خواهیم کرد و همچنین مسئولیت صندوق قرض‎الحسنه را هم پیگیری می‌کنم.

زهرا بهرامی عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان ابراز داشت: هیچ کمیته‎ای را بر عهده نگرفتم تا بتوان مشکلات جامعه خبری را رصد کنم و به دنبال راهکارهای مناسب برای حل مشکلات جامعه هدف خود باشم.

بعد از یک معرفی اجمالی اعضای هئیت رئیسه، تریبون به خبرنگاران داده شد تا آنها نیز از دغدغه‎ها و توقعاتشان از کسانی که امروز به عنوان نمایندگان آنها شناخته می‎شوند بگویند.

* اعضای خانه مطبوعات بی‎طرفی سیاسی را رعایت کنند

ابوطالب ندری عکاس خبری با اشاره به اینکه بیش از 30 درصد صفحات نشریات با عکس بسته می‎شود خواهان حمایت از عکاسان گلستانی که تعداد اندکی نیز دارند شد.

خبرنگار روزنامه ابتکار در گنبد هم با بیان اینکه اعضای خانه مطبوعات بی‎طرفی سیاسی را رعایت کنند گفت: امید داریم که چنین برنامه‎هایی تداوم داشته باشد با این رویکرد که برگزاری آنها تنها در شهر گرگان خلاصه نشود.

عبدالطیف ایزد سردبیر ویژه‌نامه روزنامه ابتکار در گلستان به این اشاره داشت که ارگان‎ها و نهادها توجه‎ای به نشریات مستقل ندارند و اکثراً با یک گروه خاص همکاری می‎کنند که جا دارد این مسئله بررسی شود.

بعد از اینکه آقایان در این اردو به طور ویژه خواه و ناخواه و بدون هیچ برنامه‎ریزی مقدم بر بانوان شده بودند و نظراتشان را گفتند نوبت به خانم‎ها رسید.

هنگامه خاندوزی خبرنگار خبرگزاری فارس با گلایه‎مندی از اینکه نباید زنان در آخر صف قرار بگیرند، بیان داشت: بانوان در گلستان خط مقدم خبر هستند و تعدادشان از آقایان بیشتر است و جا دارد که کمی منصفانه‎تر به این مسئله اهمیت داده شود.

وی با بیان اینکه باید برنامه‎ها را جوری تدوین کرد که جایگاه خبرنگاران حفظ شود، تصریح کرد: هر کسی به راحتی وارد عرصه مطبوعات می‎شود و با شرکت در یک یا دو جلسه خبری که بتواند جذب آگهی کند خبرنگار شناخته می‎شود که این باعث دلسردی کسانی است که در این راستا سال‎ها زحمت کشیده‎اند و امروز از لحاظ جایگاه با کسی که از راه رسیده است فرقی ندارد.

مریم بزی سرپرست روزنامه منطقه‎ای معین در گلستان نیز خواهان توجه بیشتر ادارات به نشریات منطقه‎ای شد و گفت: از زمانی که آگهی‎ها ارشادی شده نشریات منطقه‎ای منبع درآمدی ندارند.

سهیلا علاءالدین خبرنگار گلستان خواهان این شد در کمیته حل اختلاف تنها مسائل خبرنگاران با مدیر مسئول و یا دیگر اصحاب رسانه دنبال نشود و جایی هم برای حل اختلافات خبرنگاران با ارگان‎های دیگر نیز داشته باشید و ممکن است اختلاف خبرنگاران با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.

مرتضایی خبرنگار گلستان سلام نیز گفت: برخی از خبرنگاران از جمله خودم بعد از 11 سال سابقه کاری هنوز بیمه نشده‎ام این در حالی است که مدیر مسئولان از حق خبرنگاران برای اعضای خانواده و بستگان خود استفاده می‎کنند و خبرنگار نشریه را نادیده می‎گیرند.

عبدی از روزنامه جام جم در گنبدکاووس، سمیه عرب هفته نامه صحرا نیز به بیان دغدغه‎های خود پرداختند و خواستار برگزاری اردوهای تفریحی به بیرون از استان برای جامعه خبری شدند.

در پایان همه صحبت‎ها مجید میهن دوست خبرنگار خبرگزاری ایرنا با تشکر از زحمات هیئت رئیسه خانه مطبوعات در برگزاری این اردو خاطر نشان کرد: برخی از مدیر مسئولان با بیان اینکه این جمع سیاسی است از ورود خبرنگاران خود در این اردو و این برنامه‎ها جلوگیری می‎کنند و ما امروز شاهد بودیم آنچه که در این مکان اتفاق افتاد تنها بررسی مسائل صنفی بود و لاغیر.

با همه صحبت‎هایی که گفته شد اردوی یک روز خبرنگاران که اولین گام خانه مطبوعات، برای تعهد خویش به جامعه خبری استان گلستان بود به پایان رسید تا خبرنگاران با روحیه‎ای مضاعف خود را برای روزهای پر کار آینده آماده سازند.

* در خانه مطبوعات گذشته گلستان توسعه سیاسی در اولویت قرار داشت

بعد از پایان این اردو به مصاحبه با چند تن از خبرنگاران نشستیم تا از نظرات آنها در خصوص این برنامه و کارهای انجام شده در خانه مطبوعات آگاه شویم.

عبدالجواد عموزاد خلیلی خبرنگار پژواک سخن با بیان اینکه بار اولی هست که در برنامه‎های خبرنگاران شرکت می‎کنم، تاکید کرد: جمعی که در اینجا حضور داشتند بسیار خوب بود و بیشتر مسائل صنفی مورد نظر افراد قرار داشت.

وی با اشاره به اینکه لیدرهای هر مجموع راهبردها را ترسیم می‎کنند خاطر نشان کرد: در خانه مطبوعاتی که قبلاً داشتیم تمام تلاش هیئت رئیسه توسعه سیاسی بود و فکر می‎کردند چون در دوران اصلاحات بر سر کار آمده‎اند باید نماینده آنها باشند به همین دلیل از مشکلات قشر خبرنگار غافل شدند.

عموزاد با بیان اینکه اعضای این خانه مطبوعات دغدغه خبرنگاران و حل مشکلات آنها را دارند، یادآور شد: اگر به تمام صحبت‎های بیان شده بتوانند جامه عمل بپوشانند کار بزرگی را در این راستا اعضای خانه مطبوعات انجام داده‌اند.

نرگس حسین‎زاده خبرنگار سلیم خواستار پیگیری مسائل مطرح شده بود و گفت: این جلسه بسیار راضی‎کننده بود و به نوعی یک گام مثبت و موثر برای یک شروع خوب می‎تواند باشد.

منصوره مرتضایی سرپرست روزنامه آرمان جوان نیز به پیگیری مسائل مطرح شده تاکید داشت و خاطر نشان کرد: به نظر من این جلسه هم از لحاظ آموزشی موثر بود و هم باعث شد خبرنگاران با اعضای خانه مطبوعات بیشتر آشنا شوند و مسائل و مشکلاتشان مطرح شود.

وی اذعان داشت: اگر به دنبال تداوم و حل مشکلات هستیم باید یک رابطه دوسویی بین خبرنگاران و خانه مطبوعات شکل بگیرد تا روزهای خوشی برای جامعه خبری استان گلستان رقم بخورد.

انتهای پیام/ن۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول