اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال مواجه شدن با پدیده کهن‌سالی در دنیا

سیاسیون جهان به سمت کنترل موالید جمعیتی رفته‏ا‌ند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: به دنبال مواجه شدن با پدیده کهن‌سالی در دنیا، سیاسیون جهان به سمت کنترل موالید جمعیتی رفته‌‏اند.

سیاسیون جهان به سمت کنترل موالید جمعیتی رفته‏ا‌ند

محمدحسن انتظاری امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: مواد غذایی در تسریع پیری در افراد نقش مؤثری دارد به گونه‏ای که کمبودها و زیاد مصرف کردن برخی از گروه‏های غذایی، علائم پیری را زودتر از سن سال‌خوردگی نشان می‏دهد. 

وی بیان داشت: برای هر گروه سنی حداقل‏های مصرف مواد غذایی تعیین شده است که اگر طبق آن رعایت نشود با فرسودگی زودتر بافت‏های بدن مواجه می‏شویم و علائم پیری زودتر از سن پیری عارض می‏شود.

رئیس دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: به عنوان مثال در صورت کمبود کلسیم و مصرف شیر و جذب ویتامین D یا کم‏خونی و کمبود آهن با فرسودگی زودتر بافت‏های بدن و پیری زودرس مواجه می‏شویم.

وی ادامه داد: در صورت مصرف حداقل 2 لیوان شیر در روز یا قرار گرفتن یک ربع در مقابل نور مستقیم آفتاب و مصرف سبزیجات حداکثر دو بار در روز یا نیم کیلو میوه در یک روز حتی میوه‏هایی که بیشتر برای آبگیری به کار می‏رود و قرار دادن گوجه، خیار، کدو و بادمجان در سبد غذایی می‏توان از فرسودگی بافت‏های بدن جلوگیری کرد.

انتظاری افزود: برخی از بافت‏های بدن از جمله سلول‏های مغزی و ماهیچه‏ای پس از سن بلوغ تکثیر نمی‏شوند و تنها تعداد از بافت‏ها مثل مخاط روده و پوست در صورت از بین رفتن ، دوباره جایگزین می‏شود بنابراین باید در مصرف مواد غذایی خود دقت بیشتری شود.

وی ادامه داد: امروزه به خاطر روند تولید مواد غذایی در کشور و میزان اسانس‏ها و مواد افزودنی که در آن به کار می‏رود و به دلیل  وجود آلودگی‏های  مختلف که در آب، خاک و هوای ایران است با پدیده پیری زودرس در کشور مواجهیم که باید قبل از اینکه به مرحله بحران برسد از آن پیشگیری کرد.

رئیس دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: به دنبال مواجه شدن با پدیده کهن‌سالی در دنیا، سیاسیون جهان به سمت کنترل موالید جمعیتی رفته‏اند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول