اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی دانشکده مهندسی هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی:

قدرت‌های آینده دنیا دارندگان بیشترین منابع انرژی هستند

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی دانشکده مهندسی هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی گفت: دنیای آینده، دنیای برتری قدرت‌های نظامی نیست بلکه قدرت برتر مربوط به کشورهایی است که بیشترین منابع انرژی را در دسترس دارند.

قدرت‌های آینده دنیا دارندگان بیشترین منابع انرژی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، سید امیرحسین فقهی در حاشیه جشن بزرگ هسته‌ای که در سالن بهلول دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایران ظرفیت ابرقدرت شدن در دنیا را دارد، چرا که منابع انرژی زیادی دارد و در این راه باید راه‌های دست‌یابی به این انرژی‌ها را پیدا کرد.

معاون پژوهشی دانشکده مهندسی هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی گفت: تاریخ، بیانگر خدمات ارزشمند دانشمندان ایران به دنیاست و امروز دشمنان از اینکه ایران به تکنولوژی پیشرفته دست یابد ابراز نگرانی می‌کنند، چیزی که دشمنان این ملت درک نمی‌کنند، این است که این ملت، ملت صاحب عزتی است و هر کس که بخواهد عزت این ملت را زیر سؤال ببرد پاسخ دندان‌شکنی را دریافت خواهد کرد.

وی با اشاره به برخی از خصوصیات اخلاقی دکتر مجید شهریاری گفت: دکتر شهریاری، انسانی افتاده، دانشمند و عارفی برجسته بود که علم و اعتقادات را با هم داشت.

فقهی افزود: دکتر شهریاری از تمکن مالی خوبی برخوردار بود ولی در لباس و خودرو و امکانات وی این تمکن دیده نمی‌شد، چرا که اعتقاد داشت خداوند برخی از روزی‌های انسان‌ها را در انفاق و کمک به دیگران قرار داده است.

وی با بیان اینکه دکتر شهریاری از بهره هوشی بسیار بالایی برخوردار بود، ادامه داد: دکتر شهریاری اعتبار ملی و بین‌المللی زیادی داشت و به اندازه خود در این کشور کارکرد، شاگردان زیاد و کارآمدی را تربیت کرد، وی همه مراتب تخصص خود را در داخل کشور طی کرده بود و این‌گونه است یک چنین انسانی را دشمن نمی‌تواند تحمل کند.

فقهی تأکید کرد: در همه دنیا نیروی انسانی بر تجهیزات برتری دارد و کارهای مهم هر جا که شده آدم‌های مهم آنجا حضور داشته‌اند و این در حالی بود که دکتر شهریاری نیروی کارآمد تربیت می‌کرد.

معاون پژوهشی دانشکده مهندسی هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی گفت: وظیفه ما این است که شهدای هسته‌ای را درست بشناسیم و مطالعه کنیم، تمرین پی در پی داشته باشیم و تا می‌توانیم تلاش کنیم که امید به آینده را در خود زنده نگه داریم، چرا که آینده این کشور بسیار درخشان است.

فقهی اظهار داشت: هر ملتی در هر حوزه‌ای تلاش کند سنت خدا این است که در آن حوزه به پیشرفت می‌رسد و بر این اساس هر چه آمادگی و توانایی ما بیشتر باشد راحت‌تر از مشکلات موجود رهایی پیدا می‌کنیم.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول