اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم در نخستین جلسه شورای اداری قم ـ1:

90 درصد مردم قم زیر پوشش بیمه قرار دارند

خبرگزاری فارس: استاندار قم گفت: قبل از انقلاب تنها کارمندان دولت و نیروهای مسلح مورد حمایت بیمه‌های درمانی بودند ولی امروز 90 درصد مردم قم زیر پوشش بیمه‌های مختلف هستند.

90 درصد مردم قم زیر پوشش بیمه قرار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در نخستین جلسه شورای اداری استان قم که با حضور مدیران و مسئولان دستگاه‌های مختلف استانی در مدرسه امیرالمومنین و با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی برگزار شد با اشاره به خدمات صورت گرفته در بخش‌های مختلف در قم اظهار داشت: بهداشت و درمان یک شاخص مهم در بحث توسعه یافتگی کشورها است و قبل از انقلاب وضعیت بهداشت و درمان کشور و استان اسف‌بار بود.

وی ادامه داد: سن امید به زندگی از متوسط جهانی پایین‌تر بود، اما امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی پیشرفت‌های بسیاری در حوزه بهداشت و درمان حاصل شده است.

استاندار قم با بیان اینکه امروز در بیمارستان شهید بهشتی قم برای جراحی عمل پیچیده قلب باز هیچ مشکلی وجود ندارد یادآور شد: 2 هزار و 100 تخت درمانی در استان فعال است و 235 مرکز بهداشتی درمانی در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند که 40 درصد این مراکز در دولت نهم و دهم ایجاد شده است.

موسی‌پور تصریح کرد:30 پایگاه اورژانس امکان حضور بر بالین بیماران را در کمترین زمان ممکن فراهم کرده است و مجموع این خدمات سن امید به زندگی در ایران را به 72 سال افزایش داده است.

به گفته وی ساخت بیمارستان فرقانی که مجهزترین و بزرگترین بیمارستان استان قم خواهد شد، امسال به پایان می‌رسد و در سال آینده این بیمارستان پس از تجهیز به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

استاندار قم خاطر نشان کرد: احداث مراکز بهداشتی درمانی در روستا و بخش‌ها، تاسیس بیمارستان در پردیسان، اتمام عملیات ساختمانی بیمارستان 128 تختخوابی نیروگاه و بیمارستان تامین اجتماعی از جمله اقداماتی است که تا پایان سال جاری صورت خواهد گرفت.

موسی‌پور با بیان اینکه در بخش آموزش عالی، انقلاب اسلامی تحولی در کشور ایجاد کرد افزود: در استان قم آموزش عالی قبل از انقلاب مفهومی نداشت و تعداد کل دانشجویان کمتر از هزار نفر بود، ولی امروز 60 هزار دانشجو در ده‌‌ها رشته در 29 مرکز آموزش عالی مشغول تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه 40 هزار و 140 نفر در دولت نهم و دهم به جمع دانشجویان پیوستند اضافه کرد: تاسیس دانشگاه دخترانه معصومیه، ایجاد دانشگاه علوم پزشکی شامل پزشکی، پرستاری، مامایی، دندانپزشکی و صنعتی قم از جمله اقداماتی است که در دستور کار آموزش عالی استان قرار دارد.

استاندار قم در ادامه به پیشرفت‌های بخش آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: جمعیت دانش‌آموزی قم 211 هزار نفر است و در ابتدای پیروزی انقلاب تنها 157 مدرسه به صورت سه یا چهار شیفته فعالیت داشتند ولی در حال حاضر هزار و 400 مدرسه در زمینه آموزش دانش‌آموزان فعال هستند.

وی افزود: 200 پروژه مدرسه‌سازی در سال‌های اخیر ایجاد شده است و در حال حاضر 83 پروژه آموزشی شامل بازسازی، نوسازی و ساخت مدارس در حال اجرا است که با اعتبار بیش از 50 میلیارد تومان تا پایان امسال به بهر‌ه‌برداری خواهد رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور گفت: دانش‌آموزان استان قم از لحاظ علمی رتبه نخست را کسب کرده‌اند.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: قبل از انقلاب پنج فضای ورزشی در قم وجود داشت ولی در حال حاضر 365 مجموعه ورزشی و فضای ورزشی ساخته شده است که 162 باب از این تعداد از سال 84 به بعد بوده است.

وی عنوان داشت: سرانه فضای ورزشی قبل از دولت نهم، 0.26 مترمربع بود در حالی که این میزان اکنون به 0.7 مترمربع رسیده است و با اتمام فضاهای در حال ساخت به استاندارد فضای ورزشی نزدیک خواهیم شد.

موسی‌پور خاطر نشان کرد: قبل از انقلاب تنها کارمندان دولت و نیروهای مسلح مورد حمایت بیمه‌های درمانی بودند ولی امروز 90 درصد مردم قم زیر پوشش بیمه‌های مختلف هستند.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول