اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز گلستان خبر داد

کاهش 10 درصدی مصرف گاز توسط مشترکان گلستانی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان از کاهش 10درصدی مصرف گاز توسط مشترکان گلستانی خبر داد.

کاهش 10 درصدی مصرف گاز توسط مشترکان گلستانی

رمضانعلی سنگدوینی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‎ها و افزایش هزینه گاز بهاء اظهار داشت: این روند تأثیر بسیار خوبی در کاهش مصرف داشته، زیرا با توجه به کاهش دما و برودت هوا و سرمای زودرس و پایدار در استان، مصرف گاز در مقایسه با مدت مشابه قبل حدود 10 درصد کاهش داشته است.

وی در خصوص تأمین گاز مورد نیاز مشترکان این شرکت خاطر نشان کرد: هیچ‎گونه مشکلی در هیچ یک از نقاط استان به وجود نیامده و با مشکل کمبود گاز مواجه نبودیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان گلستان در خصوص عوامل هدررفت و اتلاف گاز عنوان کرد: هدررفت انرژی در سه حوزه فرهنگی، معماری و تأسیسات قابل بررسی است.

سنگدوینی عدم اعتقاد مشترکان به بازدیدهای دوره‎ای از تأسیسات و لوازم گازسوز توسط سرویس‎کاران مجاز، عدم توجه به تنظیم دمای رفاه بین 18-21 درجه سانتیگراد، پایین بودن قیمت انرژی و دسترسی آسان به حامل‎های انرژی در کشور را از عوامل هدررفت در حوزه فرهنگی دانست.

این مسئول تصریح کرد: عدم استفاده از بازشوهای دو جداره با قاب UPVC، عدم عایق‎کاری جداره‎های خارجی ساختمان، عدم توجه به اقلیم با نمای نامناسب و بازشوهای نامناسب و عدم همکاری با سازمان‎های ذی‌ربط در خصوص رعایت مقررات ملی ساختمان در حوزه انرژی از دیگر عوامل هدررفت در حوزه معماری است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان طراحی نامناسب سیستم‎های گرمایشی، استفاده از تجهیزات کهنه و فرسوده، استفاده از آبگرمکن‎های مخزنی به صورت بسیار گسترده و استفاده از اجاق گازهای تک شعله به عنوان وسایل گرمایشی به ویژه در روستاها را به عنوان روش‎هایی نامناسب برای استفاده از گاز طبیعی اعلام کرد.

وی ادامه داد: استفاده از شومینه و لوازم گازسوز غیراستاندارد، عدم عایق‎بندی مناسب و صحیح تأسیسات، عدم استفاده از سیستم‎های کنترل مرکزی هوشمند و به روز نبودن سطح آگاهی و دانش تعمیرکاران تأسیسات حرارتی از دیگر عوامل هدررفت در بحث تاسیسات است.

سنگدوینی در خصوص استفاده ایمن و بهینه از گاز افزود: در این بخش، فرهنگ‎سازی خوبی انجام شد و برنامه‎های متعددی تدوین و از مبادی مختلف به مردم شریف اطلاع‎رسانی شد که کاهش میزان مصرف از جمله نتایج آن است.

این مسئول در خصوص قبوض مصرفی گاز متذکر شد: قبوض مصرفی گاز در سراسر استان به صورت یکنواخت چاپ می‎شود و جدول طراحی شده به سه رنگ سبز، زرد و قرمز که در آن درج شده به ترتیب بیانگر مصرف کم و بهینه، مصرف متعارف و در نهایت مصارف بالا و بیشتر از حد معمول است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان اذعان داشت: این روش بر اساس مقررات ابلاغی از سوی شرکت ملی گاز از اواخر نیمه دوم سال گذشته اجرایی شده و به عنوان نمونه، سیکل هشت و 9 کنتورخوانی که مصارف مربوط به فصل سرد است در آن 45 درصد مشترکان هر رده در بخش‎های سبز و زرد و 55 درصد در رده قرمز قرار دارند.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول