اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران خواستار شد

تسریع در انتقال گاز دامغان به مازندران/ اجرای پل ذغال‌چال به قرارگاه خاتم واگذار شود

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران خواستار تسریع در انتقال گاز دامغان به مازندران شد و درباره رفع توقف پروژه پل ذغال‌چال ساری گفت: تنها با واگذاری پروژه به قرارگاه خاتم این مشکل برطرف می‌شود.

تسریع در انتقال گاز دامغان به مازندران/ اجرای پل ذغال‌چال به قرارگاه خاتم واگذار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید علی‌اکبر طاهایی در جلسه شورای برنامه‌ریزی در استانداری مازندران که با حضور وزیر نفت برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس برنامه پنجم کشور وابستگی‌های بودجه‌ای به نفت باید به صفر برسد و درآمد حاصل از فروش نفت نیز صرف امور اقتصادی و کشاورزی شود.

وی در ادامه به برخی مشکلات موجود در استان که بی‌ارتباط با وزارت نفت نبود اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر انتقال خط لوله دامغان - کیاسر با مشکل جدی مواجه شد و این موضوع نیز در سفر دوم دولت نیز مطرح شد و رئیس جمهور نیز بر رفع مشکل خطوط این منطقه تاکید داشت.

استاندار مازندران بیان داشت: بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی ایجاد شده در مازندران منتظر ایجاد این خط لوله گازی هست و علاوه بر آن با انتقال این خط لوله بسیاری از روستاییان مازندران نیز از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه ممکن است در مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها قیمت گازوئیل نیز افزایش یابد، اضافه کرد: این موضوع برای مردم محروم مناطق روستایی نیز چالش‌ برانگیز است که نیاز است برای رفع مشکل انتقال گاز در این منطقه چاره‌ای اندیشیده شود.

نماینده عالی دولت در مازندران در ادامه یادآور شد: رئیس جمهور در سفر سوم نیز بر رفع مشکل انتقال گاز دامغان به نکا تاکید کردند و در آن سفر یادآور شدند که باید تا پایان دولت پرونده گازرسانی دامغان به نکا بسته شود.

این مسئول ادامه داد: روند گازرسانی دامغان به نکا با توجه به تاکیدات رئیس جمهور با آهنگ بسیار کندی در حرکت است و سرعت گازرسانی این بخش بسیار با کندی پیش می‌رود.

استاندار مازندران به مشکل احداث پل ذغال‌چال ساری اشاره کرد و گفت: رفع مشکل پل ذغال‌چال ساری تنها با واگذاری پروژه به قرارگاه خاتم امکان‌پذیر است، زیرا شهرداری ساری توان پرداخت هزینه‌های سنگین این پل را ندارد.

وی به توسعه میادین گازی در دریای خزر اشاره کرد و گفت: نخستین خبر توسعه میادین گازی از مازندران مخابره شد، ولی انتقال تاسیسات نفتی از مازندران به استان دیگر با توجه به بیکاری که در مازندران وجود دارد مشکلاتی را ایجاد می‌کند که نیاز است مسئولان در انتقال تاسیسات طوری اقدام کنند که اشتغال موجود در مازندران آسیب نبیند.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول