اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

نیازهای جامعه در انجام وقف مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت: باید در احیای سنت حسنه وقف تلاش کرد و وقف باید در مواردی باشد که مورد نیاز جامعه است.

نیازهای جامعه در انجام وقف مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری صبح امروز در آیین افتتاح ساختمان اداری اداره اوقاف شهرستان جیرفت اظهار داشت: با توجه به اینکه وقف در جنوب استان کم است باید در احیای وقف این سنت حسنه تلاش کرد.

وی افزود: یکی از مواردی که در احیای وقف باید مورد توجه قرار گیرد این است که وقف باید در مواردی باشد که مورد نیاز جامعه است.

عسکری تصریح کرد: مردم در زمینه وقف باید به سمتی هدایت شوند تا بدانند برای چه و در چه زمینه‌ای وقف کنند و وقف نباید برای متولی دردسر ساز باشد.

وی خاطرنشان کرد: دو منطقه در شهرستان جیرفت با توجه به جمعیت و درخواست مردم نیاز به امام جمعه دارند، یک بخش ساردوئیه است که در فصل تابستان با توجه به آب و هوای مطلوب و بقعه امامزاده سیدسلطان احمد بازدید کنندگان زیادی در روز جمعه دارد.

عسکری ابراز داشت: همچنین بخش اسماعیلیه که متقاضی در این بخش برای داشتن امام جمعه زیاد است، تقاضا داریم که پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام شود.

مهدی شریف رئیس اداره اوقاف شهرستان جیرفت در این آیین با توجه به اقدامات انجام شده در ساخت بنای اداری اوقاف اظهار داشت: ساخت ساختمان اوقاف و امور خیریه جیرفت از سال 88 در زمینی با مساحت 2 هزار متر مربع آغاز شد.

وی افزود: ساخت این بنا با اعتبار 130 میلیون تومان و با زیربنای 345 متر مربع در سال 90 به اتمام رسید.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول