اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

20 پروژه از محل مهر ماندگار در اردبیل اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت: با هدف تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام تا پایان دولت دهم در قالب طرح مهر ماندگار 20 پروژه در استان اردبیل تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

20 پروژه از محل مهر ماندگار در اردبیل اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ایرج بیگدلو صبح امروز در جلسه تعیین اولویت‌های پروژه‌های عمرانی در اردبیل اظهار داشت: سه پروژه از طرح مهر ماندگار مربوط به حوزه راه هستند که یکی از اصلی‌ترین آن مربوط به پروژه راه آهن میانه ـ اردبیل است.

وی افزود: در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی قرار شد حدود 500 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز راه آهن اردبیل از محل اعتبارات ملی در دو سال پایانی دولت دهم، مهر ماندگار و فروش اوراق مشارکت تامین می‌شود تا این پروژه شهریور سال 92 به مرحله افتتاح برسد.

معاون عمرانی استانداری اردبیل در ادامه از فعال بودن هشت قطعه راه آهن اردبیل و پیمانکاران پر تلاش آن خبر داد.

وی ابراز داشت: تنها دغدغه ما در روند اجرای این پروژه اعتبار بود که با مساعدت نیکزاد و تامین اعتبار مناسب این نگرانی نیز برطرف شد.

این مسئول عزم دولت در افتتاح این پروژه و آغاز عملیات اجرایی راه آهن اردبیل به سمت پارس‌آباد را جدی توصیف کرد و افزود: با احداث این پروژه و اتصال آن به خط ریلی قفقاز نه تنها در تردد مسافر، توسعه صنعت حمل و نقل و تجارت موفق می‌شویم بلکه بیش از 4 میلیون تن محصولات کشاورزی این استان سالانه از طریق خط ریلی ترانزیت می‌شود.

معاون عمرانی استاندار اردبیل در ادامه از اخذ مجوزهای لازم به ویژه ماده 219 برای آغاز عملیات اجرایی راه آهن اردبیل مغان خبر داد و گفت: معتقدیم نیاز اولیه هر رشد و تحول زیرساخت‌هاست و زیرساخت همه زیرساخت‌ها نیز راه و محور ارتباطی است.

بیگدلو به ثمرات مناسب تکمیل و بهره‌برداری راه اردبیل ـ سرچم اشاره کرد و اظهار داشت: راه‌اندازی این محور نه تنها ترددها را سهل و زمان سفر را کاهش داده بلکه در مصرف سوخت تغییر ایجاد کرده و تا پایان امسال با برطرف شدن برخی از عیوب این محور و چهار خطه شدن 80 کیلومتر آن بسیاری از نگرانی‌ها نیز برطرف می‌شود.

معاون عمرانی استانداری اردبیل در ادامه ابراز داشت: در سفر وزیر راه و شهرسازی و در پایان بازدید از هر قطعه مصوبات صورت جلسه می‌‌شد و  برخی اظهار نظرها در مورد پیشرفت 38 درصدی نیز مربوط به پیشرفت زیرساخت‌هاست که شامل تونل، پل و خاکبرداری است.

این مسئول تصریح کرد: با همت پیمانکاران قرار است به صورت همزمان بعد از زیرسازی ریل‌گذاری نیز انجام شود و دو ایستگاه بزرگ در مسیر نیز شکل عملیاتی به خود بگیرند.

وی افزود: دولت احمدی‌نژاد تلاش می‌کند با تکمیل طرح‌های نیمه تمام و اجرایی شدن مهر ماندگار، پروژه نیمه تمام را تحویل دولت بعد از خود ندهد تا دولت آینده بتواند خود تصمیم‌گیر اجرای پروژه‌های مصوب و مورد نظر خود باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بیگدلو بیان داشت: در سفر وزیر راه و شهرسازی علاوه بر عنایت ویژه به راه‌آهن و چهار خطه شدن راه اردبیل ـ سرچم و سه راه صحرا تا مشگین‌شهر، عنایت ویژه‌ای نیز به مسکن مهر شد تا ضمن تکمیل پروژه‌های مسکن مهر پنج واحد آموزشی و هفت باب مسجد نیز در مجتمع‌های مسکن مهر استان اردبیل احداث شود.

معاون استاندار اردبیل در پایان ابراز داشت: تکمیل 30 هزار واحد مسکن شهری و 50 هزار واحد مسکن روستایی جزو تعهدات و توافقات سفر دو روز گذشته وزیر بود.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول