اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل بنیاد هابیلیان:

ایران بزرگترین قربانی تروریسم در جهان است

خبرگزاری فارس: دبیرکل بنیاد هابیلیان گفت: براساس اطلاعات جمع‌آوری شده بنیاد هابیلیان، ایران 17 هزار شهید ترور در 30 سال گذشته داشته است.

ایران بزرگترین قربانی تروریسم در جهان است

سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: بحث تروریست در ایران یک بحث قدمت‌دار به قدمت تولد انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه بنیاد در سال 1384 تأسیس شده است، افزود: بنیاد هابیلیان یک مرکز تخصصی بحث تروریسم است و هدف اولیه آن گرداوری و مستندسازی آنچه به عنوان جنایت تروریستی در ایران انجام شده است.

هاشمی‌نژاد با انتقاد از حفاظت نشدن از دانشمندان هسته‌ای تأکید کرد: ترور دانشمندان یک بحث دامنه‌دار و گسترده است و در این زمینه دولت و انجمن‌های مردمی باید با یکدیگر تعامل داشته باشند.

وی تصریح کرد: دولت وظیفه امنیتی حفاظت از سرمایه‌های ملی را باید برعهده بگیرد و گروه‌های مردمی مانند بنیاد هابیلیان وظیفه جمع‌آوری اطلاعات در مورد گروه‌های تروریستی و حامیان آنها در جوامع بین‌المللی کشور را دارد و روشن‌سازی آن در جوامع بین‌المللی برعهده ماست.

دبیرکل بنیاد هابیلیان ادامه داد: ما در مقاطع مختلف گروه‌های گوناگون تروریستی را داشته‌ایم و در حال حاضر کشورهای غربی دو موضوع را برای تضعیف انقلاب اسلامی در پیش گرفته‌اند که مهم‌ترین آن جلوگیری از رشد علمی جامعه که نماد این بحث ترور دانشمندان ایران است.

وی با اشاره به اینکه رشد و حرکت علمی و هسته‌ای ما بومی و شتابان است، افزود: دشمن قصد دارد با ترور دانشمندان ما که نماد روشن تروریسم است در این حرکت علمی اختلال ایجاد کند و کشورهای مدعی حقوق بشر از این کار ابراز خوشحالی می‌کنند.  هاشمی‌نژاد خاطرنشان کرد: بنیاد هابیلیان در حمایت از خانواده‌های شهدای ترور این موضوع را در مجامع بین‌المللی عنوان کرده‌اند و در آینده نزدیک نتیجه آن را به اطلاع عموم مردم و خانواده شهدا می‌رسانند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول