اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

ایران بیشترین آسیب را از تروریست‌ها دیده است

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران بیشترین آسیب را از عملیات تروریستی مقام‌های دولتی و غیردولتی دیده است، گفت: 72 نفر از مسئولان بلندپایه ایرانی در یک عملیات تروریستی به شهادت رسیدند و ترور شخصیت‌های ما همچنان ادامه دارد.

ایران بیشترین آسیب را از تروریست‌ها دیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان اسماعیل نجار پیش از ظهر امروز در دیدار با سفیر ژاپن در ایران اظهار داشت: استان کرمان مردم کریم و بخشنده‌ای دارد و با توجه به این ویژگی‌ها به دیار کریمان معروف است.

وی از سفیر ژاپن در ایران برای تلاش‌های صورت گرفته در بم قدردانی کرد و افزود: گزارش‌های بسیاری از فعالیت‌های دولت ژاپن با پشتیبانی سفارت این کشور در جمهوری اسلامی در بم وجود دارد.

نجار با بیان اینکه به بعضی از حوادثی که روی می‌دهد، بلا گفته می‌شود، تصریح کرد: معتقد هستم که این حادثه‌ها بلا نیستند، بلکه حکمت‌های الهی به شمار می‌روند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه هیچ یک از کارهای خداوند بدون حکمت نیست،‌عنوان کرد: خداوند به انسان فکر، اندیشه و عقل داده است و ما در زمان حادثه با یکدیگر ابراز همدردی می‌کنیم، اما هنوز به دنبال این نیستیم که حاکم شدن جایگاه رفاقت، صلح و آرامش در جهان را محقق کنیم.

نجار تصریح کرد: زخم‌هایی که بر اساس حکمت الهی بر انسان وارد می‌شود، قابل ترمیم است، اما ما انسان‌ها گاهی به یکدیگر زخم‌هایی وارد می‌کنیم که ترمیم نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نگاه جمهوری اسلامی ایران به جهان و بشریت است، ابراز داشت: ما همواره نگران این هستیم که حتی در دورترین نقطه جهان آسیبی به یک انسان وارد شود و این امر مبتنی بر ارزش و فضائل نوعدوستی است.

نجار با اشاره به اینکه در زمان سیل پاکستان مردم بم بیشترین امکانات را از ایران به این کشور ارسال کردند، گفت: این امر نشان‌دهنده نوعدوستی مردم ایران است.

وی با اشاره به تحمیل جنگ هشت ساله به ایران و همچنین تحریم این کشور تصریح کرد: ژاپن نیز پس از جنگ جهانی دوم آسیب‌های بسیاری را متحمل شد و ما در سخنرانی‌های خود برای اثبات بی‌گناهی ایران از فاجعه هیروشیما و ناکازاکی نام می‌بریم.

نجار افزود: دوستی‌ها بین ملت‌ها فقط نباید در زمان خاصی باشد، بلکه باید استمرار یابد.

وی به آسیب‌های مواد مخدر در کشور اشاره و بیان کرد: بیش از 3 هزار و 700 نفر در ایران در راه مبارزه با موادمخدر شهید شده‌اند.

نجار اذعان داشت: هزینه‌های بسیاری برای مقابله با مواد مخدر در ایران صورت می‌گیرد که این اعتبار می‌تواند در زمینه ایجاد مراکز علمی، رفاهی و درمانی به کار گرفته شود.

وی بیان داشت: زمانی که ناتو در افغانستان مستقر شد، بحث جایگزینی کشت‌های جدید به جای خشخاش مطرح بود، اما بر اساس اطلاعاتی که ما داریم، کشت خشخاش در این کشور بیش از 40 برابر افزایش یافته است.

استاندار کرمان تصریح کرد: در سال جاری بیش از 50 تن مواد مخدر در استان کرمان کشف شد.

نجار با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران بیشترین آسیب را از عملیات تروریستی مقام‌های دولتی و غیردولتی دیده است، اذعان داشت: 72 نفر از مسئولان بلندپایه ایرانی در عملیات تروریستی به شهادت رسیدند و ترور شخصیت‌های ما همچنان ادامه دارد.

وی به بحث تحریم ایران اشاره و عنوان کرد: ایران دارای ظرفیت‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف است و کشورهایی که ایران را تحریم می‌کنند از این ظرفیت‌ها محروم می‌شوند و ضرر می‌کنند.

نجار همچنین به ظرفیت‌های استان کرمان در زمینه‌های گردشگری،‌کشاورزی، صنایع و معادن و گردشگردی اشاره کرد و افزود: میزان تولید محصول کشاورزی در استان کرمان بر خلاف 14 سال خشکسالی حدود 6.5 میلیون تن است.

وی کرمان را بهشت معادن ایران خواند و گفت: در این خطه 4.2 میلیارد تن ذخیره معدنی داریم و 50 نوع کانی در کرمان وجود دارد.

نجار با اشاره به زیبایی‌های بی‌نظیر کلوت‌های شهداد در استان کرمان بیان داشت: گرم‌ترین نقطه زمین در کرمان قرار دارد.

وی با چهار فصل خواندن استان کرمان تصریح کرد: این خطه برای همکاری و سرمایه‌گذاری ظرفیت بسیاری دارد.

نجار فعالیت برای دفاع از کشور در مقابل دشمن را ضروری دانست و ابراز داشت: ایران به هیچ کشوری تجاوز نمی‌کند.

وی با اشاره به نظارت‌های رسمی و جاسوسی از فعالیت‌های هسته‌ای در ایران تصریح کرد: فرونشاندن پهپاد در ایران، امریکا را متلاشی کرد.

استاندار کرمان ابراز داشت: ما معتقدیم که منجی بشر می‌آید و سراسر جهان پر از عدل و داد می‌شود و صلح تمام دنیا را فرا می‌گیرد.

انتهای پیام/غ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول