اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گیلان:

مکاتبات اداری کتابخانه‌های گیلان الکترونیکی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گیلان از راه‌اندازی سامانه مکاتبات الکترونیکی در کتابخانه‌های عمومی این استان خبر داد.

مکاتبات اداری کتابخانه‌های گیلان الکترونیکی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد احمدی‌پور صبح امروز در جمع کارشناسان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: از امسال تمام مکاتبات اداری کتابخانه‌های عمومی استان از طریق سامانه الکترونیک انجام می‌شود.

وی، با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی و اهداف کاری برای سال جدید افزود: وجود یک برنامه مدون و از پیش تهیه شده برای تمام کارشناسان و رؤسای شهرستان در پیشبرد ارتقای مطالعه مفید در استان لازم و ضروری است.

این مسئول اذعان کرد: با راه‌اندازی سامانه مکاتبات الکترونیک در سال جدید تمام مکـاتبات اداری اداره‌های کتــابخانه‌های عمومی شهرستان‌های استان از این طریق صورت می‌گیرد.

وی، سال 90 را سال تحقق برنامه‌های کتابخانه‌ و کتابخوانی دانست و تصریح کرد: سال 90 سالی موفق در راستای تحقق و دستیابی به برنامه‌های کتابخانه و کتابخوانی طبق تاکیدات مقام معظم رهبری و سند چشم‌انداز 1404 بود.

احمدی‌پور ادامه داد: امیدواریم امسال نیز با همکاری تمام پرسنل کتابخانه‌های عمومی استان این روند رو به رشد همچنان ادامه یابد.

وی، از راه‌اندازی یک باب کتــابخانه شبـــانه‌روزی در رشت خبر داد و خاطرنشان کرد: مقدمـــات راه‌اندازی یک کتابخانه شبانه‌روزی در شهر رشت فراهم شده است و امسال آغاز می‌شود.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گیلان ایجاد کتابخانه را موجب تحول دانست و تصریح کرد: در گذشته بزرگان اعتقاد داشتند که اگر زندگی بهتر ساخته شود باید آینده بهتری داشته باشیم و امروز سرعت تغییر و تحولات به حدی بالاست که نمی‌توان از آن غفلت کرد.

وی با بیان اینکه کتاب محور آموختن است، یادآور شد: کتابخانه مکانی برای آموختن است و باید تمام نیازهای افراد جامعه را تامین کنیم.

احمدی‌پور، راه‌اندازی 28 کتابخانه روستایی در گیلان را جزو برنامه های مهم نامید و خاطرنشان کرد: این امر برای توسعه و رونق کتابخوانی در روستاهای استان است.

به گفته وی، در گیلان 74 کتابخانه وجود دارد که بالغ بر 76 هزار نفر عضو آن هستند.

این مسئول، با اشاره به اینکه بیش از 627 هزار جلد کتاب‌ در کتابخانه‌های گیلان موجود است، افزود: این مقدار نسبت به سال‌های گذشته 20 درصد افزایش کتاب دارد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول