اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه:

دو سوم مصلاهای کشور از فضای کافی برخوردار نیستند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: دو سوم مصلاهای کشور از فضای کافی برخوردار نیستند.

دو سوم مصلاهای کشور از فضای کافی برخوردار نیستند

حجت‌الاسلام سید رضا تقوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبپخش اظهار داشت: مسئولان شهرستان دشتستان همگی مسئولانی ولایی هستند و توجه خاصی به نماز جمعه و مسائل مربوط به آن دارند و به همین منظور از ایشان تقدیر و تشکر می‌کنیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور خاطر نشان کرد: ساخت مصلا‌های نماز جمعه از مهم‌ترین مسائلی است که مسئولان باید به آن توجه داشته باشند و رقم قابل توجهی در بودجه باید به آن اختصاص یابد.

تقوی بیان داشت: در ساخت مصلاهای نماز جمعه باید توجه خاصی به معماری‌های مذهبی شود و ساختمان‌های خاص به این منظور در نظر گرفته شود.

وی در همین راستا اضافه کرد: توجه به مقاومت ساختمان و مسائل حفاظتی و امنیتی از مهم‌ترین امور و مسائلی است که در ساخت مصلا‌های نماز جمعه باید به آن توجه داشت.

این مسئول ادامه داد: مسئولان شهرستان‌ها باید تلاش خود را به کار گیرند تا در سالی که رهبر معظم انقلاب آن را به "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" مزین کرده‌اند اقدامات ویژه‌ای برای توسعه و رشد فضاهای مذهبی و مصلاهای نماز جمعه انجام دهیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور ابراز داشت: در سراسر کشور 700 نماز جمعه وجود دارد که دو سوم آنها از فضای کافی و پاسخگوی نیازهای مردم را ندارند و مسائل خاص در معماری مصلا‌های نماز جمعه در آنها رعایت نشده است.

تقوی عنوان کرد: در سال‌های گذشته اقداماتی بسیار خوب برای توسعه فضاهای مذهبی صورت گرفته و امید داریم این وضعیت تداوم داشته باشد و بتوان زمینه حضور پررنگ و پرشور مردم در نماز جمعه را فراهم ساخت.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: از دولت خدمتگزار می‌خواهیم در ساخت و بهسازی مصلا‌های نماز جمعه همکاری داشته باشد و در راستای منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری به کمک‌های مردمی نیز توجهی خاص شود.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول