اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گچساران خبر داد

بهره‌برداری از مصلای گچساران تا پایان سال 91

خبرگزاری فارس: امام جمعه گچساران گفت: با قول مساعد استاندار کهگیلویه و بویراحمد، عملیات ساخت و تکمیل مصلای گچساران توسط اداره راه و شهرسازی این شهرستان تا پایان سال 91 به اتمام می‌رسد.

بهره‌برداری از مصلای گچساران تا پایان سال 91

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام سید فرج‌الله موسوی ظهر امروز در خطبه اول نماز عبادی سیاسی جمعه گچساران ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری و با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) اظهار کرد: زمزمه‌های انسان متقی با قرآن به گونه‌ای بوده که اگر به آیه‌ای از قرآن درباره وعده بهشت برخورد کنند آن آیه را به گونه‌ای درک می‌کنند مانند اینکه خود بهشت را با چشم سر دیده‌اند.

* لفظ شیعه توسط پیامبر (ص) بر شیعیان گذاشته شد

امام جمعه گچساران با اشاره به اهمیت و جایگاه امامت و ولایت از دیدگاه قرآن و طرح سؤالی که امامت از چه زمانی آغاز شد، افزود: موضوع امامت و ولایت بعد از رحلت پیامبر بزرگ بشریت حضرت محمد (ص) برای جانشینی ایشان در میان امت مسلمان به وجود آمد.

موسوی ادامه داد: عده‌ای بر این باور بودند که پیامبر اکرم (ص) برای خود جانشینی انتخاب نکردند و این موضوع را بر عهده امت اسلامی گذاشتند.

وی این تفکر را تفکر اهل سنت دانست و بیان کرد: دیدگاه شیعه درباره جانشینی پیامبر بزرگ بشریت حضرت محمد (ص) دیدگاهی متفاوت از اهل سنت است.

موسوی یادآور شد: از دیدگاه شیعه جانشین پیامبر (ص) باید مانند خود پیامبر از علم و آگاهی فوق‌العاده‌ای برخوردار باشد تا بتواند اسلام را حفظ و مشکلات و معضلات احکام اسلامی را به راحتی بیان کند.

این مقام دینی و علمی گچساران با تشریح عنوان و لفظ شیعه گفت: نام و عنوان شیعه در دوره پیامبر بزرگ بشریت حضرت محمد (ص) بر شیعیان گذاشته شد.

موسوی تأکید کرد: عنوان کردن اینکه نام و عنوان شیعه بعد از رحلت پیامبر (ص) وضع شده است اشتباه و غلط است.

وی عنوان کرد: با توجه به روایات زیادی از دانشمندان و محققان منصف اهل سنت لفظ شیعه توسط خود پیامبر (ص) بر شیعیان گذاشته شده است.

* ضرورت توجه به سلامت جسم، روان و محیط زندگی

خطیب جمعه گچساران در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این شهرستان ضمن دعوت خود و نمازگزاران به ترس از خداوند و شکرگزاری نعمت‌های خداوند با پاسداشت نعمت‌ها از رهگذر تقوا و پرهیزکاری با اشاره به روز جهانی سلامت و بهداشت تصریح کرد: یکی از اموری که زمینه‌ساز سلامت و کمال انسان در دنیا و آخرت است، داشتن محیطی سالم در سایه رعایت نکات بهداشتی است.

موسوی بیان کرد: بسیاری از بیماری‌های روحی و افسردگی‌ها نشأت‌گرفته از آلودگی محیط زیست است.

وی با تشکر از مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران وی را یکی از کم‌حاشیه‌ترین و موفق‌ترین مدیران گچسارانی عنوان کرد.

امام جمعه گچساران بیان کرد: عملکرد مدیران و مسئولان در گچساران جز خیر و خدمت‌رسانی به مردم چیز دیگری نیست.

موسوی خاطرنشان کرد: مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران یکی از برجسته‌ترین مدیران این شهرستان در زمینه اخلاق و عملکرد کاری است.

وی با نقل حدیثی از امام صادق (ع) درباره اهمیت آب بیان کرد: جنگ در 50 سال آینده جنگ نفت و گاز نیست بلکه جنگ، جنگ آب است.

موسوی با اشاره به نامگذاری سال 91 به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از مسئولان خواست تا با مهار آب‌ها به این مسئله حیاتی توجه بیشتری داشته باشند.

خطیب جمعه گچساران با اشاره به روند ساخت مصلای این شهرستان و وعده‌های داده شده توسط مسئولان استانی و شهرستانی گفت: با توجه به انتقادهای مطرح شده درباره تأخیر 12 ساله و وعده‌های مسئولان در ساخت مصلای گچساران، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در زمینه آغاز عملیات تکمیل مصلای گچساران قول مساعد داده است.

موسوی تصریح کرد: استاندار کهگیلویه و بویراحمد قول آغاز عملیات ساخت و تکمیل مصلای گچساران را طی هفته‌های آینده توسط اداره راه و شهرسازی گچساران داده است.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول