اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

امامت هم‌چون نخ تسبیح انسان‌ها را به خداوند متصل می‌کند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به جایگاه امامت و ولایت گفت: امامت هم‌چون نخ تسبیحی همه انسان‌ها را به یکدیگر و سپس به خداوند متعال متصل می‌کند.

امامت هم‌چون نخ تسبیح انسان‌ها را به خداوند متصل می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه اظهار داشت: انسان‌ها به واسطه امامت راه مستقیم را پیدا می‌کنند و از صراط حق منحرف نمی‌شوند.

وی با اشاره به انحرافاتی که در میان برخی مسلمین دیده می‌شود، افزود: انحرافاتی که در میان برخی مسلمین دیده می‌شود به دلیل عدم تبعیت از امامت است.

ناصری با بیان اینکه دنیای امروز 7 میلیارد جمعیت دارد که 6 میلیارد آن غیر مسلمان است، بیان کرد: در شرایطی که مسیحیت به دلیل تحریف کتب چیزی برای ارائه ندارد و بودائیت و برهمائیت دیگر جایگاهی ندارند، اسلام باید به واسطه قرآن و ولایت وارد شده و همگان را به سوی خود جذب کند.

وی با تأکید بر لزوم جلوگیری از گمراهی مسلمین خاطرنشان کرد: قیام امام حسین(ع)، مسموم شدن و به شهادت رسیدن امامان ما همه در راه جلوگیری از گمراهی مسلمین بود.

ناصری تاکید کرد: وقتی اطاعت ائمه نباشد، راه را پیدا نخواهیم کرد، ولی اگر اطاعت ائمه باشد، راه پیدا و هموار است و به مسیر حقیقی و مستقیم خواهیم رسید.

امام جمعه یزد هم‌چنین با گرامیداشت ایام شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) گفت: خلقت همه عالم به دلیل خلقت حضرت فاطمه است و اگر فاطمه(س) نبود، جهان هستی خلق نمی‌شد.

ناصری اظهار داشت: خداوند متعال به پیامبر(ص) فرمود که اگر تو نبودی زمین و آسمان را خلق نمی‌کردیم و اگر علی(ع) نبود تو را خلق نمی‌کردیم و اگر فاطمه(س) نبود، تو و علی را خلق نمی‌کردیم بنابراین خلقت همه عالم به خلقت حضرت فاطمه(س) است.

وی با ابراز تأسف نسبت به رفتار مردم در زمان حضرت علی(ع) با این بانوی بزرگوار که خداوند این‌گونه در مورد او سخن به میان آورده است، افزود: در آن زمان قدر این حبیبه خداوند را ندانستند و او را آزردند و نسبت به فرمایشات پیامبر(ص) نسبت ایشان بی‌توجهی کردند.

ناصری با اشاره به خلقت حضرت فاطمه(س) یادآور شد: قبل از بسته شدن نطفه این بانوی بزرگوار، پیامبر 40 روز در غار حرا عبادت کرد و پس از آن این دردانه خلقت خلق شد و مادر 11 معصوم شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت شهید آوینی افزود: آوینی انسانی خوش‌فکر بود و عقاید روشن‌فکرانه او هرگز منافاتی با دین و اسلام نداشت و عقاید او این شهید بزرگوار را به درجات بالا رساند.

خطیب جمعه یزد هم‌چنین شهادت سیدمحمد صدر از علمای بزرگ در اصول و فقه را نیز گرامی داشت و یادآور شد: شهید صدر انسانی خوش‌دل و خوش‌فهم و انسانی مبارز بود و روحیه آزادی و آزادگی داشت.

وی بنت‌الهدی صدر را نیز بانویی مبارز خواند و افزود: صدرها و نظیر آنها، فدایی دین اسلام شدند.

ناصری هم‌چنین با اشاره به آغاز هفته بهداشت جهانی بر لزوم نگه‌داری و مراقبت از اعضا و جوارح تأکید کرد و اظهار داشت: خداوند اعضا و جوارح را امانتی در دست انسان قرار داده و باید از آنها در راستای تکامل استفاده شود.

وی با بیان اینکه ما انسان‌ها گاهی به طور غیرعمدی به امانت‌های الهی که در اختیار ما قرار گرفته آسیب وارد می‌کنیم، خاطرنشان کرد: استفاده از غذاهای نامناسب، ورزش نکردن و ... سبب صدمه زدن به اعضا و جوارح و بروز بیماری‌ها می‌شود.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول