اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

صفت دارالعباده باید دوباره برای یزد احیاء شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: یزد امروز با یزد گذشته تفاوت‌های بسیاری کرده و لازم است با اقدامات تربیتی صفت دارالعباده دوباره برای یزد احیاء شود.

صفت دارالعباده باید دوباره برای یزد احیاء شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با گرامیداشت 26 اسفند، سالروز رحلت یادگار امام خمینی(ره) اظهار داشت: مرحوم حاج احمدآقا یک مؤمن دوراندیش بود و برای هر کلام و عملی با امام مشورت می‌کرد و هرگز امام را تنها نمی‌گذاشت.

وی افزود: حاج احمد بسیار دقیق و دلسوز بود و به شدت از صحت و سلامت امام راحل مراقبت می‌کرد و برنامه‌ریز برنامه‌های سیاسی و انقلابی امام بود، ایشان هرگز فکر و ذکرش از امام دور نشد و همواره به عنوان مشاوری صدیق در کنار امام و واسطه ایشان با قوای سه‌گانه بود.

این مقام مسئول امانتداری در سخن، فداکاری، دلسوزی، صداقت و وفاداری را از شاخص‌ترین ویژگی‌های سیداحمد خمینی به امام و مردم برشمرد و افزود: سیداحمد در همه هجرت‌ها امام را همراهی کرد و لحظه‌ای راضی به تنها گذاشتن ایشان نشد.

ناصری هم‌چنین با اشاره به فرارسیدن ایام نوروز به تشریح سنت‌های ویژه این ایام پرداخت و بیان کرد: برخی سنن نظیر صله ارحام، نظافت و دل‌جویی از بزرگان اقوام و فامیل شایسته است که باید تقویت شود اما برخی سنت‌ها نظیر زیاده‌روی در خرید، اسراف، بی‌توجهی به امور دینی و ... باید از بین برود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دوم فروردین و قائله مدرسه فیضیه عنوان کرد: رژیم ملعون پهلوی می‌خواست با این اقدام وحشیانه خود از مدرسه فیضیه زهره چشم بگیرد و روز شهادت امام صادق(ع) که مصادف با دوم فروردین سال 42 بود، با چوب و چماق به مدرسه فیضیه حمله‌ور شد و رعب و وحشت در میان طلاب و مردم ایجاد کرد.

ناصری با بیان اینکه این واقعه متصل به قیام 15 خرداد و در نهایت پیروزی انقلاب اسلامی است، افزود: امام راحل از این حرکت وحشیانه شاه در هر روضه و خطبه‌ای که خواند انتقاد کرد تا قائله مدرسه فیضیه به قیام 15 خرداد رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کسب رتبه برتر دانش‌آموزان یزدی در کنکور سراسری برای هجدهمین سال متوالی اظهار داشت: این افتخاری بزرگ برای دانش‌آموزان، معلمان، مربیان، دانشجویان و مردم یزد است.

ناصری ادامه داد: افتخار بزرگ‌تر آن است که ما می‌خواهیم به سابقه یزد که دارالعباده و دارالعلم بوده بازگردیم.

وی یادآور شد: یزد زمانی ده‌ها مجتهد، مردم متدین، امانتدار و باتقوی داشت، زمانی درب خانه‌ها هرگز بسته نمی‌شد، زندانی در شهر وجود نداشت و در مجموع به لحاظ تمامی محاسن یزد در دنیا بی‌نظیر بود اما امروز شاهد تفاوت‌هایی هستیم که در شأن یزد با چنین سابقه‌ای نیست.

ناصری تأکید کرد: ما می‌خواهیم با تلاش و همراهی مربیان و تأثیرگذاران در جامعه، سنت‌های خوب و ویژگی‌های خوب مردم یزد به ویژه صفت دارالعباده بودن این شهرستان را دوباره احیاء کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز مربیان، معلمان، روحانیان و مسئولان باید شرایطی را فراهم کنند که این اعتبار و حیثیت برای یزدی‌ها هم‌چنان حفظ شود.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: به مسئولان تذکر می‌دهم که فرمایشات مقام معظم رهبری را فراموش نکنند و بدانند که اگر در طول 33 سال گذشته پیشرفت‌های خوبی داشتیم و در مقابل دشمنی‌های دشمنان ایستادگی کردیم و جنگ را پشت سر گذاشتیم، به خاطر وجود وحدت در جامعه بوده است.

وی افزود: کشور اکنون نیز در شرایطی قرار دارد که به وحدت میان مسئولان نظام، مدیران، سیاسیون و مردم نیاز است.

ناصری با اشاره به برخی مشکلات موجود در کشور از جمله بیکاری، گرانی و ... عنوان کرد: رفع این مشکلات کار دولت و رئیس جمهور به تنهایی نیست و همه باید با هم متحد شوند تا کشور به نتیجه مطلوب برسد.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول