اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل کسب مقام سوم بعد از پاکستان و سریلانکا صورت گرفت

تقدیر اداره کل ورزش از بیس‌بالیست‌های موفق قمی

خبرگزاری فارس: اداره کل ورزش و جوانان استان قم از بیس‌بالیست‌های موفق قمی در مسابقات بیس‌بال قهرمانی غرب آسیا تقدیر کرد.

تقدیر اداره کل ورزش از بیس‌بالیست‌های موفق قمی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم بیس‌بالیست‌های قمی بعد از کسب افتخار در مسابقات بیس‌بال قهرمانی مردان غرب آسیا در کشور پاکستان که مقام سومی آنها با تیم ملی بیس‌بال کشورمان همراه بود، با عباس‌ جهان‌بینی مدیر کل و رسول منعم معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم دیدار کردند.

در این دیدار که امروز در دفتر مدیر کل ورزش و جوانان برگزار شد، عباس جهان‌بینی در سخنانی این موفقیت را مایه افتخار برای ورزش قم دانست و تصریح کرد:‌ موفقیت در رشته‌ای همچون بیس‌بال که در مقایسه با سایر رشته‌ها قدمت کمتری دارد، یک دستاورد ارزشمند به شمار می‌رود به خصوص اینکه در رقابت‌های برون مرزی و در قالب مسابقات غرب آسیا به دست آمده است.

وی یادآور شد: بیس‌بال و چند رشته دیگر شبیه آن مانند راگبی، کریکت و سافت‌بال در سال‌های اندکی که از آغاز فعالیت آنها در قم می‌گذرد، با همت اعضای پرتلاش این هیئت نیروهای مستعد و جوانی را جذب کرده‌اند و فراتر از انتظار ظاهر شده‌اند.

جهان‌بینی تصریح کرد: با توجه به نوپا بودن این رشته‌ها در قم، طبیعتا ورزشکاران این رشته‌ها نیازمند امکانات و فضای ورزشی مناسب برای تمرین و مسابقه هستند که این اداره کل تلاش می‌کند در تعامل با هیئت انجمن‌های ورزشی زیرساخت‌های مناسب در این زمینه را برای ورزشکاران افتخارآفرین بیس‌بال، راگبی، کریکت و سافت‌بال فراهم کند.

در سفر تیم ملی بیس‌بال کشورمان به رقابت‌های قهرمانی بیس‌بال غرب آسیا، مجید پاشوی، ابوالفضل امجد و محمد صفدری سه بیس‌بالیست‌ قمی نیز تیم ملی کشورمان را همراهی کردند و در پایان جدال با تیم‌های مطرحی همچون پاکستان و سریلانکا در جایگاه سوم ایستادند.

تیم ملی بیس‌بال کشورمان در این دوره از رقابت‌ها در نخستین دیدار خود مقابل تیم ملی بیس‌بال پاکستان میزبان بازی‌ها قرار گرفت و با توجه به اینکه پاکستانی‌ها از تیم‌های مطرح آسیا در این رشته هستند، نتیجه را واگذار کرد.

با این حال دومین مسابقه تیم ملی بیس‌بال کشورمان در مسابقات بیس‌بال قهرمانی مردان غرب آسیا برابر تیم ملی سریلانکا از دیگر تیم‌های مطرح آسیا در این رشته برگزار شد که این مسابقه نیز با برتری تیم سریلانکا به پایان رسید.

در سومین مسابقه تیم ملی بیس‌بال جمهوری اسلامی ایران توانست در مصاف با تیم ملی بیس‌بال افغانستان به برتری قاطع 14 بر صفر دست یابد و بدین ترتیب مقام سوم رقابت‌های بیس‌بال قهرمانی مردان آسیا در غرب این قاره را از آن خود کند در حالی که این نخستین موفقیت بیس‌بال کشورمان در رقابت‌های مهم برون‌مرزی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول