اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلایه‌های مستندساز برتر کشور

لایق‌زاده: در زادگاهم پسر قلی هستم و در تهران آقای کارگردان

خبرگزاری فارس: مستندساز برتر کشور که با فیلم گاودانه مقام برتر در سال 90 کشور را کسب کرد با گلایه از برخی نامهربانی‌ها در کهگیلویه و بویراحمد با نخبگان و هنرمندان گفت: در یاسوج زادگاهم پسر قلی هستم و در تهران آقای کارگردان.

لایق‌زاده: در زادگاهم پسر قلی هستم و در تهران آقای کارگردان

علی‌فتح لایق‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با ابراز گلایه شدید از برخی برخوردهای سرد و نامهربانانه با هنرمندان از سوی بسیاری از مسئولان در این استان گفت: متاسفانه با هنرمندان ما چنان در این استان برخورد می‌شود که هنرمند دق‌مرگ می‌شود.

این مستندساز برتر کشوری که با فیلم مستند گاودانه جایگاهی ارزنده برای خود در سطح کشور دست و پا کرده است، گفت: ما همان کسانی بودیم که با حسین پناهی هنرمند پرافتخار خود رفتار خوبی نداشتیم و با او چنان رفتار کردیم که همه می‌دانند او از این نامهربانی‌ها چه درد و رنجی کشید و عاقبت چه شد.

لایق‌زاده استان کهگیلویه و بویراحمد را سرشار از استعدادهای ناب هنری دانست و گفت: اینجا معدن استعداد و سلیقه است ولی صد حیف که بیشتر مسئولان و مدیران با هنر و هنرمند غریبه‌اند.

کارگردان مستند گاودانه گفت: با فیلم گاودانه مشکلات زیادی را برطرف کردم و اکنون مردم این روستا و به خصوص دانش‌آموزان مجبور نیستند با هیولای بی‌رحم گرگر مسیر 100 متری رودخانه‌ای را طی کنند که خطر آن از خط مقدم جبهه جنگ بیشتر است.

 * کت و شلواری نبودن دلیل بر کوچکی افراد نیست

 لایق‌زاده با اشاره به اینکه برخی از مسئولان استانی برای انجام کارهای مستندسازی خود کارگردان‌های اصفهانی و تهرانی را به استان دعوت کرده‌اند، گفت: عیب من و امثال ما در استان این است که لری صحبت می‌کنیم و قیافه زیبایی نداریم و کت و شلواری نیستیم.

 وی گفت: برخی مسئولان از ریخت و قیافه ما خوششان نمی‌آید و مرغ همسایه برای آنها غاز است و باید برای کار در استان مادری خودمان با همه توانمندی‌ها به آنها التماس کنیم.

لایق‌زاده که به شدت از عملکرد مسئولان استان در زمینه حمایت نکردن از هنرمندان بومی انتقاد داشت، گفت: مسئولان ارشاد اسلامی با همه بضاعتی که دارند از ما حمایت می‌کنند ولی آیا حمایت باید تنها از سوی آنها باشد و دیگران بهایی به هنر و هنرمند بومی ندهند.

* مدیون فروش شیر گاومان هستم

این مستندساز برتر کشور به نصیحت عزت‌الله انتظامی به خودش اشاره کرد و گفت: این هنرمند بزرگ و آقای بازیگر به من گفت فلانی، تو باید مزد خود را تنها از مردم بگیری و به جز مردم منتظر مرحمت دیگران نباشی.

لایق‌زاده با اشاره به اینکه در ایام نوروز یکی از بازیگران بزرگ سینمای ایران مهمان من بود و سخنی به میان آورد که یادآوری آن هنوز پس از چند روز موجب پریشانیم شده است، گفت: این بازیگر پیش خود فکر می‌کرد در استان احترام خاصی از سوی مسئولان برای من قائل می‌شوند و مرا با عنوان کارگردان موفق می‌شناسند غافل از اینکه در زادگاهم بر خلاف تهران تنها همان پسر قلی هستم.

وی با بیان اینکه باز هم تکرار می‌کنم برای رسیدن به این مرحله مدیون فروش شیر گاومان هستم، خاطرنشان کرد: مطمئن هستم که با همه سختی‌ها و درد و رنج‌هایی که داشته‌ام مردم مزد زحمات من و امثال من را خواهند داد.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول