اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیته مخابرات مجلس:

برخی نگرانی‌های امنیتی در خصوص شبکه اینترنت وجود دارد

خبرگزاری فارس: عضو کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی نگرانی‌های امنیتی در خصوص شبکه اینترنت وجود دارد، گفت: فیلتر یا محدود کردن اینترنت راهکار مناسب برخورد و مقابله با این نگرانی‌های امنیتی نیست.

برخی نگرانی‌های امنیتی در خصوص شبکه اینترنت وجود دارد

رضا رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: با وجود اینکه در طول سال‌های گذشته اقدامات خوبی در زمینه ایجاد زیرساخت‌های شبکه اینترنتی کشور انجام شده ولی این میزان کافی نیست و باید زیرساخت‌های این بخش تقویت شود چرا که هزینه کردن در این زمینه به عنوان سرمایه‌گذاری زیرساختی به حساب می‌آید.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو و عضو کمیته مخابرات مجلس گفت: توسعه شبکه اینترنت و ارتباطات یکی از اصلی‌ترین ملزومات و زیرساخت‌های لازم برای توسعه کشور محسوب می‌شود و باید اقدامات لازم در این خصوص انجام گیرد.

وی افزود: سرعت و دسترسی به شبکه اینترنت رضایت‌بخش نیست و کاربران آن در این زمینه گلایه‌های زیادی دارند و باید حل این موضوع در کوتاه‌ترین زمان ممکن در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گیرد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ابراز کرد: این کمیسیون به طور پیوسته وضعیت قیمت، سرعت و مشکلات مربوط به این شبکه را پیگیری می‌کند و اقدامات لازم برای توسعه این بخش و رضایت مردم انجام خواهد داد.

رحمانی تصریح کرد: کشور ما دومین کشور خاورمیانه است که به شبکه اینترنت متصل شده ولی در حال حاضر سرعت و کیفیت اینترنت کشور قابل قبول برای کاربران نبوده و نیازمند به بازنگری و اقدامات اساسی در وضعیت آن است.

وی ادامه داد: فراهم‌سازی دسترسی به پهنای باند بالا و افزایش دسترسی به اینترنت گام مهمی برای رشد اقتصادی و علمی کشورها به شمار می‌رود و ایران نیز به عنوان یک کشور پیشرو در عرصه علم نیاز ضروری و اساسی به این تکنولوژی دارد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس عنوان کرد: وزارت ارتباطات براساس برنامه‌های توسعه کشور و حتی بودجه سالانه موظف به بهبود و فراهم‌سازی زیرساخت‌های مناسب شده است و باید در همین راستا نیز حرکت کند.

عضو کمیته مخابرات مجلس اضافه کرد: برخی نگرانی‌های امنیتی در خصوص شبکه اینترنت وجود دارد که گاها بر این راه ارتباطی به عنوان یک شبکه ارتباطی جهانی سایه می‌اندازد.

وی ادامه داد: هرچند برخی از این نگرانی‌ها به جا و به حق است اما فیلتر یا محدود کردن اینترنت راهکار مناسب برخورد و مقابله با این نگرانی‌های امنیتی نیست.

رحمانی تاکید کرد: بخش بزرگی از کاربران اینترنت در کشور قشر تحصیل‌کرده و فرهیخته هستند و این بخش از افراد جامعه قطعا با هدفی درست و اصولی از این امکانات استفاده می‌کنند.

وی افزود: بخش باقی مانده کاربران اینترنت را نیز باید با فرهنگ‌سازی درست و ارائه اطلاعات مناسب و ساختن جامعه‌ای سالم به لحاظ محتوا به مسیر درست سوق دهیم.

انتهای پیام/خ۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول