اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی پار‌س‌آباد:

اهالی پارس‌آباد پاسخ سؤالات شرعی را اینترنتی می‌گیرند

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان مرزی پار‌س‌آباد گفت: اهالی این شهرستان پاسخ سؤالات شرعی و دینی خود را از طریق اینترنت و سامانه پاسخگویی تخصصی دریافت می‌کنند.

اهالی پارس‌آباد پاسخ سؤالات شرعی را اینترنتی می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام حسن باقری صبح امروز در نشست با روحانیون فعال مرکز پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی مردم در پارس‌آباد اظهار داشت: اگر مردم بتوانند پاسخ سؤالات خود را شفاف، روشن و دقیق دریافت کنند به یقین در انجام تکالیف و ایفای وظیفه موفق خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: با هدف دسترسی آسان و سریع مردم به خصوص بانوان به پاسخ‌های تخصصی سئوالات دینی و شبهات، این مرکز در محل اداره تبلیغات اسلامی پارس آباد راه‌اندازی شده و به صورت مستقیم پاسخگوی پرسش‌های دینی در موضوعاتی از قبیل قرآن و حدیث، فقه و احکام، اخلاق، تاریخ، فلسفه و کلام، اعتقادات و مشاوره و تربیت است.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان پار‌س‌آباد با اشاره به نحوه فعالیت و ارتباط مردم با این مرکز یادآور شد: پاسخگویی به سؤالات مردم در این مرکز به سه روش کتبی از طریق ایمیل به آدرس اینترنتی pasokhgoei@gmail.com ، تلفنی و حضوری به آدرس اداره تبلیغات اسلامی پارس‌آباد واحد پاسخگوئی به سوالات و شبهات دینی صورت می‌پذیرد.

باقری به حضور اساتید حوزوی و مشاوران دینی در این واحد جهت پاسخگویی به پرسش‌ها اشاره کرد و بیان داشت: فعالیت بیشتر در عرصه پاسخگویی اینترنتی، پاسخگویی از طریق سامانه پیام کوتاه، به روز نمودن پاسخ ها با توجه به شبهات موجود، شبهه‌شناسی و حضور به موقع و آمادگی در عرصه فرهنگی و مراکز حساس، تسریع در ایجاد ارتباط و ارسال پاسخ‌ها، تعامل با مراکز فعال پاسخگویی و پژوهشکده‌ها،‌ ایجاد نشست‌های تخصصی با کارشناسان حوزه و دانشگاه، استفاده از نیروهای کارآمد حوزوی و ارتباط با آنها از دیگر برنامه‌های این مرکز است.

برگزاری جشنواره وبلاگ‌نویسی " دخت خورشید " در پارس‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جشنواره وبلاگ نویسی " دخت خورشید" در پارس‌آباد مغان برگزار می‌شود.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان پار‌س‌آباد اظهار داشت: فعالیت فرهنگی در فضای مجازی و آشنایی با شخصیت حضرت فاطمه معصومه (س) به مناسبت فرا رسیدن سالروز وفات حضرت معصومه (س) از اهداف برگزاری این جشنواره است.

باقری ادامه داد: از میان فرزندان بزرگوار حضرت امام موسی‌بن‌جعفر(ع)، امام علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) و حضرت فاطمه کبری (ع) ملقّب به معصومه(س) از ویژگی‌های خاص برخوردار بوده‌اند تا ادامه دهنده خط امامت پس از پدر باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: حضرت معصومه (س) از پرهیزگارترین زنان شیعه و از زنان عالمه و محدثه بود و روایات متعددی از طریق ایشان در کتب احادیث شیعه و اهل سنت آمده است.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان مرزی پار‌س‌آباد اضافه کرد: موضوعات این جشنواره در شناساندن حضرت معصومه(س) در فضای مجازی، شخصیت، بصیرت و ولایت‌مداری حضرت معصومه (س)، حضرت معصومه (س) اسوه عفت و طهارت، حضرت معصومه (س) و بیداری اسلامی، حضرت معصومه (س)، قم و جهان اسلام، حضرت معصومه (س) و مرکز ترویج فرهنگ تشیع است.

باقری یادآور شد: زمان ثبت نام در این جشنواره تا 13 فروردین می‌باشد و از برگزیدگان با اهدای جوایز نفیسی تجلیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین در شهرستان نمین با هدف آشنایی قشر جوان و نوجوان با آموزه‌ها و فرهنگ دینی و اسلامی گفتمان آسیب‌شناسی مؤلفه‌های معرفتی و مکتبی در نمین برگزار شد.

در این گفتمان یکی از روحانیون مستقر در نمین اظهار داشت: امروز آموزه‌های دینی و معرفتی ما مورد هجمه سنگین دشمنان است و ضرورت دارد حقایق و راستی‌های چنین فرهنگ غنی به شایستگی انتقال یابد.

حجت‌الاسلام جعفر مستوفی خاطرنشان کرد: فرهنگ الگوهای قراردادی از تفکر و رفتار شامل ارزش‌ها، عقاید، مقررات، سلوک و رفتارهای اجتماعی است که از طریق یادگیری از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود.

وی با تبیین فرهنگ و مجموعه آداب و رسوم، اعتقادات، ارزش‌ها و رفتارها اظهار داشت: در حقیقت شیوه و راه زندگی یک جامعه است و باید از آسیب‌ها و خطرات مصون نگه داشته شود.

انتهای پیام/خ۱۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول