اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حادثه ناگوار در نوروز

بی‌احتیاطی در مصرف گاز حادثه آفرید

خبرگزاری فارس: در ایام تعطیلات نوروزی و بر اثر بی‌احتیاطی یک خانواده در اردبیل حادثه‌ای تلخ و ناگوار رخ داد.

بی‌احتیاطی در مصرف گاز حادثه آفرید

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این حادثه که صبح امروز در یکی از محلات شهر اردبیل رخ داد یک باب منزل به دلیل نشت گاز و انفجار رخ داده تخریب شد.

در هنگام وقوع حادثه تنها فرزند خانواده در منزل حضور داشته که با روشن کردن چراغ‌ها به یکباره انفجار شدیدی رخ داده و فرد مورد نظر از ناحیه سر و صورت دچار سوختگی شده است.

به دنبال این انفجار ماموران اورژانس و امداد گاز در محل حاضر شده و به مصدومان حادثه کمک کردند که با انتقال تنها مصدوم این حادثه به بیمارستان مداوا برای برطرف شدن سوختگی تنها پسر خانواده ادامه دارد.

با حضور ماموران آتش‌نشانی و بررسی همه جانبه وقوع این حادثه معلوم شد که علت این حادثه تلخ نشت گاز و روشن بودن شعله بخاری بوده که بر اثر این غفلت و بی‌احتیاطی منزل مسکونی تخریب شده و تمام اسباب و اثاثیه آن نابود شده است.

به دنبال این حادثه همسایه‌ها و اهالی محله سراسیمه در کوچه حاضر شده و به کمک حادثه‌دیدگان احتمالی شتافتند.

بر اساس اعلام پزشک مستقر در اورژانس سوختگی فرد مصدوم از نوع سطحی درجه یک و 2 بوده و بیشتر اعضای صورت و پشت گوش و دست‌ها دچار سوختگی شدید شده است.

سوختگی انفجار‌های ناشی از گاز اغلب قسمت‌های باز بدن را دچار آسیب می‌کند که با بستری‌ شدن فرد مصدوم مداوا همچنان ادامه دارد.

شرکت گاز استان نیز بار دیگر از هموطنان به ویژه خانوار‌ها و مسافران و گردشگران نوروزی خواست در مصرف گاز در کنار صرفه‌جویی، احتیاط و مقررات ایمنی را رعایت کنند تا دچار حادثه تلخ نشوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل با یادآوری اینکه گاز طبیعی نعمتی خدادادی است که گرمابخش منازل و زندگی افراد جامعه است، اظهار داشت: از این بستر رفاه باید صحیح و درست استفاده کنیم چرا که استفاده نادرست و بدون توجه به موازین ایمنی از گاز حوادث تلخی را رقم می‌زند که بسیار ناگوار و تکان‌دهنده است.

فیروز خدایی یادآور شد: در روزهای گذشته خبرهایی نیز مبنی بر مسمومیت ناشی از گاز گرفتگی گزارش شده بود که انتظار می‌رود در تمام اماکن عمومی و منازل نسبت به بازرسی‌ و اطمینان خاطر از مصرف درست گاز دقت لازم به عمل آید.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول