اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین:

تخریب منابع طبیعی قزوین در نوروز امسال کاهش یافت

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین از کاهش تخریب و تصرف اراضی منابع طبیعی در تعطیلات نوروز امسال در این استان به نسبت سال‌های گذشته خبر داد.

تخریب منابع طبیعی قزوین در نوروز امسال کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، هاشم گودرزوند چگینی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش تخریب عرصه‌های طبیعی توسط مردم در این ایام افزایش آگاهی، همکاری مردم و نظارت بیشتر مأموران حفاظت و همیاران طبیعت در ایام نوروز بود.

وی گفت: در نوروز امسال گشت‌های حفاظتی منابع طبیعی استان به منظور حفاظت از عرصه‌های طبیعی و ملی با بهره‌گیری از خودروهای ویژه فعال بودند که این امر نیز یکی از دلایل کاهش تخریب این عرصه‌هاست.

چگینی با اشاره به اینکه تخریب عرصه‌های طبیعی در ایام نوروز امسال بسیار جزئی و کم بود، یادآور شد: با اقدامات فرهنگی صورت گرفته می‌توان گفت شرایط خوبی ایجاد شده و دوست داشتن طبیعت و حفاظت از آن در بین مردم جایگاه خوبی پیدا کرد.

وی تصریح کرد: یگان حفاظت به صورت تمام وقت گشت و مراقبت از عرصه‌های منابع طبیعی را بر عهده داشته و به صورت آماده‌باش قرار دارند و بر اساس مشاهده حضوری و تماس‌ همیاران طبیعت، با متخلفان و متجاوزان به عرصه ملی برخورد قانونی می‌کنند.

چگینی گفت: حفاظت از جنگل‌ها و مراتع و همه منابع طبیعی وظیفه‌ای همگانی و عمومی است و به فرموده رهبر معظم انقلاب، باید حفاظت از منابع طبیعی به معارف عمومی تبدیل شود و آحاد یک ملت در حفظ و حراست از آن تلاش کنند.

این مسئول ضمن قدردانی از مردم و همه نهادها برای همکاری با این اداره‌کل در محافظت از جنگل‌ها و مراتع استان بیان کرد: با وجود تعداد زیاد مسافران نوروزی هیچ مورد آتش‌سوزی در این منطقه رخ نداد که این امر بیانگر بالا رفتن فرهنگ منابع طبیعی در بین مردم و نظارت بیشتر مأموران است.

انتهای پیام/آ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول