اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی آذربایجان غربی خبر داد

اجرای برنامه آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: معاون پیشگیری سازمان بهزیستی آذربایجان غربی گفت: برنامه آگاه‌سازی پیشگیری از وقوع معلولیت در آذربایجان غربی هم‌اکنون اجرا می‌شود.

اجرای برنامه آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها در آذربایجان غربی

پروین محمد‌پوری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: این برنامه به منظور افزایش آگاهی افراد کم‌سواد در مناطق شهری و روستایی با بهره‌گیری از روش‌های ساده آموزشی مانند تدریس جزوه‌های آموزشی و استفاده از فیلم‌های آموزشی از سال 1375 اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: این برنامه با همکاری سازمان آموزش و پرورش، معاونت تحکیم سوادآموزی و دیگر سازمان‌های همکار مانند جامعه بسیج زنان اجرا می‌شود به طوریکه در دو کتاب آموزشی با 11 فصل راهکارهای مختلف پیرامون پیشگیری از معلولیت‌ها به هم‌وطنان آموزش داده می‌شود. همچنین میزان افزایش آگاهی فراگیران طرح با استفاده از سوال‌های پیش‌آزمون و پس‌آزمون مورد سنجش قرار می‌گیرد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه غربالگری، تشخیص و مداخله به هنگام شنوایی نوزادان و شیرخواران نیز اشاره کرد و گفت: اجرای این برنامه با هدف شناسایی اختلالات شنوایی نوزادان و شیرخواران قبل از سه‌ماهگی و شروع مداخلات طبی و توان‌بخشی قبل از شش ماهگی از سال 1384 آغاز شده است.

وی ادامه داد: در قالب این طرح نوزادان متولد شده با استفاده از دستگاه‌های سنجش شنوایی مورد غربالگری شنوایی قرار می‌گیرند و در صورت مشکوک بودن وارد مراحل تشخیص و مداخله می‌‌شویم تا از بروز هرگونه اختلال در شنوایی نوزادان پیشگیری به عمل آید.

محمدپوری به وظیفه خطیر رسانه‌های جمعی برای نهادینه کردن تفکر پیشگیری اشاره کرد و اظهار داشت: رسانه‌های جمعی در این زمینه مسئولیت خطیری بر عهده دارند چراکه باید به انحای مختلف در راستای اطلاع‌رسانی به مردم جهت پیشگیری از وقوع معلولیت‌ها به سازمان بهزیستی یاری برسانند. 

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول