اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

درخششی دیگر در سال تولید ملی

نخستین سقف مخزن ال.پی.جی توسط سازندگان ایرانی اجرایی شد

خبرگزاری فارس: مجری طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی از اجرای نخستین سقف مخزن ال.پی.جی فاز 13 توسط سازندگان ایرانی خبر داد.

نخستین سقف مخزن ال.پی.جی توسط سازندگان ایرانی اجرایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه علیرضا ارزنده بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه فازهای در دست اجرا از مهم‌ترین اولویت‌های صنعت نفت است و در سال تولید ملی شاهد حرکت بسیار خوبی در این عرصه هستیم.

 

وی افزود: باید از تمام توانمندی‌های موجود برای تکمیل و راه‌اندازی به موقع فازها استفاده کنیم و نباید فرصت‌ها را هدر دهیم.

 

مجری طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی با اشاره به روند خوب توسعه این فاز از نصب و اجرای نخستین سقف مخزن ال.پی.جی فاز 13 توسط سازندگان ایرانی خبر داد و خاطر نشان کرد: برای نخستین بار پیمانکاران فاز 13 انحصار شرکت‌های خارجی را در اجرای این بخش از توسعه طرح‌های پارس جنوبی شکستند.

 

ارزنده با اشاره به احداث یک مخزن ذخیره‌سازی ال.پی.جی در مدت 201 روز توسط شرکت‌های ایرانی تصریح کرد: ساخت و اجرای چنین طرحی در مدت زمان 201 روز، رکورد عملیاتی جدیدی محسوب می‌شود که در دوره اجرای این بخش از طرح‌های پالایشگاهی پارس جنوبی توسط شرکت‌های داخلی و خارجی بی‌سابقه بوده است.

 

وی در ادامه از اتمام مراحل حفاری نخستین چاه فاز 13 خبر داد و عنوان کرد: حفاری چاه دوم این بخش از میدان مشترک پارس جنوبی تا دو هفته دیگر آغاز می‌شود.

 

این مسئول گفت: عملیات ساخت نخستین پایه سکوی این فاز برای نصب در بلوک دریایی فاز 13 انجام و آماده حمل شده است.

 

ارزنده زمان انجام عملیات تکمیلی دومین جکت این پروژه را پایان فروردین ماه اعلام کرد و افزود: با آماده‌سازی و نصب این جکت‌ها توسط شرکت صدرا، مراحل حفاری توسعه‌ای این فاز به زودی آغاز می‌شود.

 

وی از پیشرفت 51 درصدی بخش خشکی فاز 13 خبر داد و افزود: فاز 13 در ردیف فازهای جدید در حال توسعه با تکیه بر توان سازندگان و پیمانکاران ایرانی در اجرای برنامه زمان‌بندی توسعه طرح‌های پارس جنوبی تاکنون پیشرو بوده است.

 

ارزنده بیان کرد: فاز 13 پارس جنوبی با هدف تولید 50 میلیون مترمکعب گاز طبیعی تصفیه شده در روز، 75 هزار بشکه میعانات گازی در روز، 400 تن گوگرد در روز، تولید سالانه 1.05 میلیون تن ال.پی.جی (گاز مایع) و یک‌میلیون اتان در حال انجام است.

 

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول