اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل:

صادرات اردبیل بیش از 100 میلیون دلار بوده است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در سال گذشته میزان صادرات استان اردبیل به بیش از 100 میلیون دلار رسیده است.

صادرات اردبیل بیش از 100 میلیون دلار بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد جعفر عظمایی پیش از ظهر امروز در جلسه کار گروه صادرات غیر‌نفتی اردبیل اظهار داشت: صادرات استان اردبیل  در دو سال اخیر روند رو به رشدی گرفته به طوری که میزان صادرات سال گذشته استان در مقایسه با سال ما قبل آن 45 درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: عمده کالاهای صادر شده استان را که پیش از این بر محور محصولات کشاورزی بوده و 85 درصد نیز صادرات سیب‌زمینی بوده است تغییر پیدا کرده و بیشتر به سمت صادرات کالاهای صنعتی حرکت رو به رشدی را شاهد بودیم که این تغییر صادرات کالایی به نفع استان و موفقیت‌های مد‌نظر بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل همچنین تنوع بازارهای صادرات استان را یک موفقیت ارزنده توصیف کرد و افزود: محدوده صادرات استان تنها به کشورهای همسایه نظیر آذربایجان و آسیای میانه خلاصه نمی‌شود بلکه ما امروز با تحرک صادر‌کنندگان تنوع بازارهای هدف را شاهد هستیم.

عظمایی در ادامه سخنان خود تعداد بازارهای هدف صادرات استان اردبیل را بیش از 20 کشور اعلام کرد و بیان داشت: هر چند مزیت توسعه استان بخش کشاورزی است اما در سال‌های اخیر سعی کردیم با بهره‌گیری از این توانمندی از صادرات خام محصولات ممانعت کرده و بیشتر به سمت صادرات کالاهای فر‌آوری شده با بسته‌بندی مناسب و توسعه صنایع تبدیلی با ارزش افزوده بیشتر توجه و اهتمام داشته باشیم.

این مسئول با نگاه تخصصی به موضوع تولید از این امر به عنوان موتور محرکه کشور یاد کرد و یادآور شد: کشورهای پیشرفته و در حال رشد اقتصادی در وهله اول به چنان توانمندی تولید مجهز شدند که به سرعت با تولید افزون‌تر مسیر پیشرفت و توسعه را طی می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل توسعه اقتصادی و تولید منهای صنعت را بی‌مفهوم توصیف کرد و گفت:‌تولید در کشورمان از دو جهت دارای اهمیت است که هم از لحاظ تامین و افزایش ارزش افزوده و کمک به تولید ناخالص ملی و همچنین تامین ارز و ارزآوری مهم و ارزشمند است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عظمایی در پایان سخنان خود به دو اصل مهم در امر تولید و توجه به توسعه آن را یادآور شد و اظهار داشت: در کنار توجه به کمیت تولید با هدف پاسخ به نیاز مشتری کیفیت تولید نیز مد‌نظر است چرا که تولید‌کننده باید نیاز در حال تغییر مشتری را پاسخگو باشد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول