اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خبر داد

رشد 27 درصدی صادرات کالا از چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از رشد 27 درصدی صادرات کالا از این استان در سال گذشته خبر داد.

رشد 27 درصدی صادرات کالا از چهارمحال و بختیاری

رحمن کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در سال گذشته بیش از 259 میلیون و 114 کیلوگرم کالا به ارزش 127 میلیون دلار از استان به 35 کشور جهان صادر شده است.

وی افزود: کالاهای صادراتی از نظر ارزش دلاری 27 درصد و از نظر وزنی 12 درصد نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن رشد داشته است.

کرمی با اشاره به کالاهای صادراتی این استان، گفت: لوازم خانگی، سیمان، مخزن گاز، سیم و کابل، مغز بادام، کاشی و سرامیک، آجر نسوز، موکت و پرنده‎های زینتی از عمده‌ترین کالاهای صادراتی این استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به قابلیت‌های فراوان این استان، گفت: فرش دست‌بافت، صنایع دستی، تولید و بسته‌بندی آب معدنی، ترانزیت کالا، ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی، ایجاد و توسعه صنایع بسته‌بندی، ایجاد طرح‌های زنجیره‌ای یا خوشه‌ای، صادرات خدمات فنی و مهندسی، خدمات صنفی است.

وی بر ضرورت تقویت و ارتقای فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش صنعت این استان تأکید کرد و گفت: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی صنایع تبدیلی، بسته‌بندی و پردازش کالا، ایجاد پایانه صادراتی، احداث انبار سرد و انبار مکانیزه، ایجاد فروشگاه‌های بزرگ از مهم‌ترین راهکارهای جذب سرمایه‌گذاری در این استان است.

کرمی خاطرنشان کرد: توانمندی‌ها و قدرت اقتصادی هر کشور در قالب کمیت و کیفیت کالا و خدمات تولید شده از طریق فعالیت‌های بخش بازرگانی نمود پیدا می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر سمت و سوی اقتصاد استان مبتنی بر تولید و تجارت است که روز به روز سیر تکاملی خود را طی می‌کند به گونه‌ای که امروزه استان چهارمحال و بختیاری در مقایسه با متوسط شاخص‌های کلی کشور در زمینه ارتباطات جاده‌ای، تأمین انرژی، نیروی انسانی، سرمایه‌گذاری بر روی منابع آبی از جایگاه بالا و قابل قبولی برخوردار است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول