اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی:

مصحف فاطمه جلوه‌ای از علم این بانو است

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی گفت: مصحف فاطمه(س) مجموعه‌ای منسوب به حضرت زهرا(س) و جلوه‌ای از علم این بانوی بزرگوار است.

مصحف فاطمه جلوه‌ای از علم این بانو است

حجت‌الاسلام صمصام‌الدین قوامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: امام خمینی(ره) در مدح و منقبت حضرت فاطمه(س) فرمودند اگر این بانوی بزرگوار مرد بود، بدون تردید به مقام پیامبری نائل می‌شد.

وی خاطر نشان کرد: این فرمایش امام خمینی(ره) نشان‌دهنده جایگاه ویژه و والای این بانوی بزرگوار است.

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی بیان داشت: مصحف فاطمه مجموعه‌ای منسوب به حضرت زهرا(س) و جلوه‌ای از علم این بانوی بزرگوار است.

وی خاطر نشان کرد: خطبه حضرت زهرا(س) شامل نکات ادبی، تاریخی و آیه‌های قرآن بوده و دانایی حضرت زهرا(س) را نشان می‌دهد.

قوامی با اشاره به خطبه فدکیه گفت: حضرت زهرا(س) با تسلط بر آیات و روایات در این خطبه به بازستانی فدک پرداخت و حق خود را ثابت کرد.

وی به نقل حدیث کساء اشاره کرد و افزود: این حدیث نشان‌دهنده مقام و منزلت حضرت فاطمه زهرا(س) در پیشگاه خداوند است و خداوند برای ذکر نام افراد زیر عبا، نام فاطمه را ذکر می‌کنند که این مسئله بیانگر نقش کلیدی حضرت زهرا(س) در حدیث کساء است.

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی خاطر نشان کرد: فاطمه به معنای قطع شده از آتش جهنم و گناهان است زیرا این بانوی بزرگوار از هرگونه ناشایستگی‌ که خداوند قرار داده جدا شده است.

وی عنوان داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) پست و مقام اجتماعی در زمینه ریاست و امامت نداشت ولی بهتر از امام بوده و مادر ائمه نام گرفته بود.

قوامی یادآور شد: در تاریخ شاهدیم که در هر مکانی زنان در مقام برتر و بالاتر از مردان قرار گیرند از مردان پشتیبانی می‌کنند، بنابراین صحنه‌ها از مردانی پر می‌شود که بانوان آن صحنه‌ها را کارگردانی و پشتیبانی می‌کنند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول