اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه:

اختلاط پسر و دختر در دانشگاه ناهنجاری‌های فرهنگی به وجود می‌آورد

خبرگزاری فارس: معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه گفت: اختلاط پسر و دختر در دانشگاه آزاد موجب شده ناهنجاری‌های فرهنگی به وجود بیاید و فضای فرهنگی را تحت شعاع قرار دهد.

اختلاط پسر و دختر در دانشگاه ناهنجاری‌های فرهنگی به وجود می‌آورد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن نبوی‌ امروز در دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با مدیر و معاونان حوزه‌های علمیه، با ابراز خرسندی از انتخاب رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به نقش این دانشگاه در مسائل فرهنگی کشور اظهار داشت:‌ در هر شهری که دانشگاه آزاد راه‌اندازی شده،‌ فضای فرهنگی این شهر تخریب شده است.

وی افزود:‌ دوری تحصیل دانشجویان از محل زندگیشان، نبود نظارت والدین بر آنها و اختلاط میان دختر و پسر،‌ ناهنجاری‌های فرهنگی‌ را به وجود می‌آورد که مسائل فرهنگی منطقه را نیز تخریب می‌کند.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه با بیان اینکه نسبت به دانشگاه آزاد، نباید دیدگاه مالکیتی داشت، اظهار کرد: بسیاری از دانشگاه‌های آزاد در مناطق مختلف کشور، با حمایت ائمه جمعه و با پول‌های مردمی برای تقویت سطح علمی و فرهنگی منطقه راه‌اندازی شده است،‌ بنابراین‌ نباید نگاه ملکی به آن داشت.

وی با اشاره به موفقیت برخی دانشگاه‌های آزاد در تقویت علمی و فرهنگی منطقه اظهار داشت:‌ البته این موفقیت‌ها به دلیل اهتمام مدیریت‌های دانشگاه‌ها است و باید ساختار دانشگاه آزاد اسلامی به  گونه‌‌ای شود که مسائل مغایر با ارزش‌های اسلامی و  انقلابی در آن راه پیدا نکند.

نبوی در ادامه با اعلام آمادگی حوزه در تعامل با دانشگاه آزاد اسلامی گفت: می‌توان برخی از اساتید توانمند و آگاه حوزه را به عنوان استاد در دانشگاه‌ها آورده و جنبه دینی و فرهنگی دانشگاه‌ها را تقویت کرد.

وی افزود: برای اساتیدی که در حال تدریس در دانشگاه آزاد هستند، می‌توان با برگزاری دوره‌های فرهنگی و معنوی، کار ارزشمندی در عرصه تقویت مسائل دینی و فرهنگی در دانشگاه‌ها انجام داد.

معاون تبلیغ حوزه با تأکید بر اهمیت امتیازات اخلاقی اساتید در کنار امتیازات علمی اظهار داشت: در انتخاب اساتید دانشگاه‌ها، مسائل اخلاقی، باید نقش کلیدی داشته باشد و امتیازات اخلاقی، فدای امتیازات علمی افراد نشود.

وی با بیان اینکه در حوزه، توجه به مسائل اخلاقی نقش کلیدی دارد، گفت: اساتیدی که در حوزه جذب می‌شوند، اگر از نظر علمی در جایگاهی عالی هم باشند، در صورتی که از نظر اخلاقی و دینی در شرایط مطلوبی نباشند، جذب نمی‌شوند.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول