اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با محوریت جوان و اخلاق از منظر امام علی(ع)

کتاب کلام فیروزه‌ای در چهارمحال و بختیاری منتشر شد

خبرگزاری فارس: کارشناس امور مساجد اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: کتاب کلام فیروزه‌ای با محوریت جوان و اخلاق از منظر امیرالمؤمنین علی(ع) در این استان چاپ و منتشر شد.

کتاب کلام فیروزه‌ای در چهارمحال و بختیاری منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام شعبانعلی یوسفی بعدازظهر امروز در دیدار با هیئت‌ امنای مساجد شهرستان شهرکرد، اظهار داشت: معرفی اجمالی نهج البلاغه، بررسی اهمیت و ضرورت شناخت دوران جوانی، وی‍ژگی‌ها و مختصات آن از دیدگاه امام علی(ع)، جوان، اخلاق و کمال و چهل حکمت از امیرالمؤمنین از بخش‌های این کتاب محسوب می‌شود.

وی فزود: کتاب کلام فیروزه‌ای با شمارگان 3 هزار جلد چاپ و به عنوان یکی از منابع طرح در حال اجرای تفسیر قرآن و مفاهیم نهج البلاغه در اختیار شرکت کنندگان در این طرح قرار گرفته است.

یوسفی با بیان اینکه طرح آموزش تفسیر قرآن و مفاهیم نهج البلاغه هم اکنون در 50 مساجد شاخص چهارمحال و بختیاری در حال اجرا است، تصریح کرد: در این طرح، سوره‌های لقمان، یوسف، حجرات و دیگر آیات مرتبط با موضوعات و مفاهیم نهج البلاغه با استفاده از کتاب‌های منتخب همچون تفسیر نمونه برای شرکت کنندگان ترجمه و تفسیر می‌شود.

کارشناس امور مساجد اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به شاخصه‌های انتخاب مساجد این استان، گفت: دارا بودن امام جماعت ثابت، برگزاری حداقل دو نوبت نماز جماعت ظهر و عصر و مغرب و عشا و فعالیت کانون فرهنگی، پایگاه بسیج و هیئت امنا از شاخصه‌های انتخاب مساجد استان در اجرای طرح تفسیر قرآن و مفاهیم نهج البلاغه است.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح از 15 اسفند سال 90 آغاز و تا پایان فروردین جاری ادامه دارد.

یوسفی به برگزاری آزمون کتبی پایان این دوره آموزشی برای شرکت کنندگان اشاره کرد و گفت: در همایش اختتامیه این طرح از افرادی که موفق به کسب بیشترین امتیاز در آزمون کتبی شوند تجلیل می‌شود.

وی نشر و فراگیری معارف اهل بیت، تببین آموزه‌های علوی، بازشناسی نیازهای نسل جوان، استعداد شناسی و شکوفایی استعدادهای بالقوه و بالفعل جوان و ارائه راهکارهای مراقبت و صیانت از استعدادهای دوران جوانی را از دیگر اهداف چاپ کتاب "کلام فیروزه‌ای" دانست.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول