اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌ بار

کتاب "مشهد قدیم به روایت تصویر" رونمایی می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست فرهنگسرای بهشت مشهد گفت: کتاب مشهد قدیم به روایت تصویر برای نخستین‌ بار در کشور رونمایی عمومی می‌شود.

کتاب "مشهد قدیم به روایت تصویر" رونمایی می‌شود

سیدقاسم موسوی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: کتابی با عنوان مشهد قدیم به روایت تصویر حاوی 300 عکس برای نخستیم بار رونمایی عمومی می‌شود که این کتاب 300 عکس قدیمی بناهای قدیمی محلات مشهد، مردم این شهر، بنای قدیمی حرم مطهر رضوی و بناهای اطراف آن را شامل می‌شود.

سرپرست فرهنگسرای بهشت مشهد با اشاره به اینکه این عکس‌ها از آلبوم‌های عکاسان مشهدی جمع‌آوری شده است، یادآور شد: این عکس‌ها سال‌های 1290 هجری شمسی تا سال 1350 هجری شمسی را دربر می‌گیرد که از آلبوم‌های عکاسان مشهدی که علاقه‌مند به جمع‌آوری عکس‌های قدیمی و حفظ آن بوده‌اند تهیه شده است.

موسوی با بیان اینکه این کتاب تا اواخر سال جاری به چاپ می‌رسد، متذکر شد: کسانی که علاقه‌مند به مشاهده این عکس‌ها و گرفتن کتاب هستند، می‌توانند با مراجعه به فرهنگسرای بهشت این کتاب را تهیه کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان با مطالعه این کتاب از تاریخ گذشته مشهد، نوع آداب و رسوم مردم مشهد، نوع پوشش و اشکال قدیمی و بافت تاریخی این شهر آشنا می‌شوند.

موسوی اظهار داشت: این کتاب به منظور آسان کردن روش خواندن و اطلاعات‌گیری سریع خوانندگان با مشاهده عکس‌ها و هم‌چنین ملموس بودن تاریخ مشهد با دیدن تصاویر آن تهیه شده است و به خوانندگان فرصت می‌دهد در بازه زمانی کوتاه اطلاعات وسیعی از تاریخ مشهد از سال 1290 تا 1350 هجری شمسی را کسب کنند.

انتهای پیام/ی30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول