اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور کمیسیون فرهنگی مجلس:

موضوع اطلاع‌رسانی و نیاز مردم به رسانه تعطیلی‌‌ناپذیر است

خبرگزاری فارس: مشاور کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع اطلاع‌رسانی و نیاز مردم به رسانه تعطیلی‌ناپذیر است.

موضوع اطلاع‌رسانی و نیاز مردم به رسانه تعطیلی‌‌ناپذیر است

سیدجلال فیاضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: نشریه حرم نشریه‌ای تخصصی در حوزه فرهنگ رضوی است که تاکنون در امر اطلاع‌رسانی مناسب به زائران این آستان اقدامات خوب و مناسبی را انجام داده است.

وی با اشاره به تعطیل‌ بودن تمام روزنامه‌ها و نشریات داخلی کشور در دو دهه اخیر افزود: این موضوع دلایل مختلفی دارد که روزنامه‌نگاران را مجبور به انجام چنین کاری می‌کند.

مدیرمسئول روزنامه شهرآرا تصریح کرد: در همین راستا از این مشکلات می‌توان به اقتصاد روزنامه‌ها و هم‌چنین امکانات فنی و بخشی نیز به توزیع آن اشاره کرد.

وی متذکر شد: اما نکته‌ای که وجود دارد این است که موضوع اطلاع‌رسانی و نیاز مردم به رسانه تعطیلی‌ناپذیر است.

فیاضی با بیان اینکه یکی از مراکزی که در ایام نوروز همانند سایر زمان‌ها کانون توجه بسیاری مسلمانان است، حرم مطهر رضوی است، گفت: سالانه میلیون‌ها زائر عاشق به خاندان عصمت و طهارت از سراسر نقاط ایران و هم‌چنین کشورهای مختلف جهان برای پابوسی امام هشتم شیعیان به مشهد سفر می‌کنند.

وی ظرفیت‌های موجود رسانه‌ای این شهر را به دلیل همین بعد بالای سفر بسیار زیاد دانست و اعلام کرد: طبق آمار بیشترین میزان زائران شهر مشهد نیز در 15 روز ابتدایی سال به این شهر سفر می‌کنند که در صورت انجام یک اطلاع‌رسانی مناسب می‌شود برخی از نیازهای موجود آنها در زمینه زیارت پوشش داد.

مشاور کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نشریه حرم باید در زمینه آشنایی زائران با اصل زیارت و همچنین تعمیق فرهنگ رضوی تلاش بیشتری داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: در آینده شاهد فعال بودن سایر نشریات و روزنامه‌ها در ایام تعطیلات نوروزی باشیم.

فیاضی افزود: در صورت فعالیت رسانه‌ها در ایام تعطیلات می‌توانیم شاهد اتفاقات بسیار مناسبی در حوزه اطلاع‌رسانی و اخبار توسط جراید کشوری باشیم.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول