اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال 93 صورت می‌گیرد

افزایش 40 برابری صادرات گز از چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: تا سال 93 با تولید انبوه محصولات با کیفیت، سهم بازار داخلی گز به میزان دو برابر و نیز سهم صادرات گز در حد 40 برابر مقدار کنونی افزایش می‌یابد.

افزایش 40 برابری صادرات گز از چهارمحال و بختیاری

رضا گنجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: تحت برند مشترک پدیده، خوشه‌ صنعتی گز بلداجی تا سال 93 با تولید انبوه محصولات با کیفیت، در صدد تحصیل بازارهای داخلی و بین‌المللی است.

وی افزود: در برنامه‌ریزی برای رسیدن به این هدف، مقرر است سهم بازار داخلی گز به میزان دو برابر و نیز سهم صادرات گز در حد 40 برابر مقدار کنونی افزایش یابد.

گنجی ادامه داد: به همین منظور محوریت استراتژی‌های سطح خوشه‌ صنعتی گز بلداجی بر پایه توسعه بازار و شبکه‌های مربوطه، بهبود سیستم بسته‌بندی متناسب با سلیقه مشتری و استانداردهای جهانی تعریف شده است.

وی دستاوردهای مربوط به خوشه صنعتی گز بلداجی را مثبت ارزیابی و تصریح کرد: با توجه به تحول چشمگیری که به واسطه توسعه خوشه گز بلداجی، در بخش صادرات ایجاد شده است، شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری تهیه نقشه فراگیر خوشه‌های صنعتی در سطح استان را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در همین راستا قراردادی نیز با همین محور با مشاور ذی‌صلاح منعقد شد که بر اساس آن تمامی پتانسیل‌های خوشه‌های صنعتی در استان چهارمحال و بختیاری شناسایی و سپس برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای ایجاد و توسعه آن‌ها صورت پذیرد.

گنجی تاکید کرد: بهترین و مناسب‌ترین راهبرد توسعه صنعتی که می‌تواند افزایش تولید و صادرات را در پی داشته باشد، توسعه خوشه‌های صنعتی است و اهمیت این موضوع زمانی مضاعف می‌شود که باور کنیم سیاست‌های کلان نظام در قالب راهکار مدنظر مقام معظم رهبری نیز بر محور صادرات استوار است.

انتهای پیام/خ۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول