اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردستان:

پول مملکت را به هر کسی برای سرمایه‌گذاری نمی‌دهیم

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان اردستان گفت: بیت‌المال جیب ما نیست و نمی‌توانیم بگوییم چشم بسته به فردی واگذار کنند.

پول مملکت را به هر کسی برای سرمایه‌گذاری نمی‌دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس در اردستان، روح‌الله سلگی ظهر امروز در جمع مردم شهر زواره در مسجد جامع این شهر به نام‌گذاری سال جدید توسط رهبر معظم انقلاب به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و اظهار کرد: در ابتدای سال جاری رهبر فرزانه انقلاب از عملکرد خوب دولت در تحقق شعار جهاد اقتصادی، بحث هدفمندی یارانه‌ها و خودکفایی در تولید بنزین ابراز رضایتمندی کردند.

وی به اقدامات صورت گرفته در زمینه سرمایه‌گذاری در شهرستان اردستان اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای نخستین بار در اردستان مصوبات بسیار خوبی از جمله تخفیف در ارائه زمین را درپی داشت.

فرماندار اردستان با بیان اینکه هدف از سرمایه‌گذاری در شهرستان این نیست که به هر طریقی افرادی هم‌چون سرمایه‌گذار کارخانه صنایع ریلی وارد این حوزه شوند و برای شهرستان مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کنند، تصریح کرد: هدف این است که از افرادی دعوت کنیم که سرمایه‌گذار باشند و مشکلاتی را برای دولت ایجاد نکنند.

وی افزود: افرادی به شهرستان وارد شده و به نام دولت وام‌هایی را گرفته‌اند اما کاری انجام نداده که این سبب شده افکار عمومی دچار لطمه شود.

سلگی با بیان اینکه ایجاد این کارخانه صنایع ریلی در شهر زواره مصوبه هیئت دولت است و برای آن 270 میلیارد تومان اعتباری مالی و وام در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این طرح با روابط به فردی واگذار شده که پشتوانه و توان این کار را ندارد.

وی به پیگیری‌های صورت گرفته توسط فرمانداری برای سنجش توان مالی فرد سرمایه‌گذار این طرح اشاره کرد و افزود: در این راستا مشخص شده که در حساب این فرد که قرار است یک پروژه چندین میلیاردی را انجام بدهد 100 هزار تومان بوده است.

فرماندار اردستان تصریح کرد: نمی‌دانیم به چه دلیل چنین طرحی ملی به این فرد واگذار شده، اما براساس روابط غیر قانونی بوده و وظیفه ما این است که اگر خدمتگذار مردم هستیم برای آنها شفاف‌سازی کنیم.

وی به حمایت کامل فرمانداری اردستان برای حضور سرمایه‌گذاران در این شهرستان اشاره کرد و گفت: وظیفه ما خدمتگذاری است اما اینکه سرمایه‌گذاری اسرار کند که زمین به وی واگذار شود و وام آن را بگیرد و توان کار را نداشته باشد، قادر به انجام این کار برای وی نیستیم.

سلگی با رد اظهارات بیان شده مبنی بر اینکه فرماندار مانع انجام احداث کارخانه صنایع ریلی است، اضافه کرد: ما از سرمایه‌گذاری در این منطقه محروم حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذار فعلی این طرح خواستار واگذاری زمین است تا وام این طرح را بگیرد و بعد مشخص نیست کار به کجا برسد، ادامه داد: طبق رایزنی‌های جدید مقرر شده تا شرکت فعلی که مجوز احداث این کارخانه را گرفته باطل شود و زمین به افراد جدید واگذار شود و به سازمان صنایع و معادن استان اعلام کردیم تا به نام شرکت دیگری به غیر از شمس ربع این طرح واگذار شود و وام آن را اخذ و کار را آغاز کنند.

فرماندار اردستان با بیان اینکه بیت‌المال جیب ما نیست، افزود: نمی‌توانیم بیت‌المال را چشم بسته بگوییم به فردی واگذار کنند و فردی که هیچ پشتوانه‌ای ندارد، نمی‌تواند یک طرح چند میلیاردی را به سرانجام برساند.

وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در بخش زواره اشاره کرد و گفت: ایجاد دادگاه زواره در استان اصفهان مصوب شده و برای اقدام به تهران ارسال شده است.

سلگی با بیان اینکه پس از گذشت 33 سال امسال سرفصلی در حدود یک میلیارد و 300 میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی برای استخر زواره در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: کمک به مساجد از دیگر فعالیت‌هایی بوده که در سال گذشته داشتیم.

وی افزود: طرح ورودی زواره که نمادی از اقلیم و بافت مذهبی این شهر است تصویب شده و در مدت شش ماه اجرا می‌شود.

فرماندار اردستان به در نظر گرفتن سرفصلی از محل اعتبارات استانی برای موزه مردم‌شناسی زواره در سال جاری اشاره کرد و گفت: طرح متصل شدن زواره به گرمسار از حیطه وظایف استان خارج است و نامه‌ای به معاون رئیس جمهور داده شده و از طرف نماینده باید پیگیری شود و تلاش می‌کنیم تا انجام شود.

وی با بیان اینکه مردم زواره بارها تعهد خود را به انقلاب و رهبری نشان داده‌اند، تصریح کرد: مشارکت مردم زواره در انتخابات بالای 95 درصد بود و شهر زواره در استان نخست و کل شهرستان مقام دوم را کسب کرد.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول