اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان:

حضور نخبگان فرصتی مناسب برای شناسایی ظرفیت‌هاست

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان نهبندان حضور نخبگان را فرصتی مناسب برای شناسایی ظرفیت‌ها و برطرف شدن مشکلات در این شهرستان دانست.

حضور نخبگان فرصتی مناسب برای شناسایی ظرفیت‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی فرمانداری نهبندان، حسین شرافتی در مراسم اختتامیه سومین دوره از اردوهای جهادی نخبگان کشور در نهبندان حضور نخبگان در مناطق محروم را یک نوع خواستن و توانستن دانست و گفت: نخبگان و استعدادهای برتر الگوی مناسبی برای مسئولان در خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم هستند.

وی گفت: بها دادن به نخبگان در ایران زیر سایه مقام معظم رهبری شتاب گرفته و این شتاب در حدی است که چشم طمع بیگانگان را متوجه مغزهای متفکر و نیروهای جوان و نخبه ایران اسلامی کرده است.

فرماندار نهبندان ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نخبگان جوان ایرانی که آنها را با دیگر کشور تمایز کرده این است که در بطن تفکر نخبگی، پایبندی به اعتقادات دینی باعث شده تلاش برای سربلندی کشور عزیزشان را نسبت به مادیات دنیوی که از سوی برخی کشورها به آنها پیشنهاد می‌شود، ترجیح دهند.

شرافتی با درخواست استمرار حرکت جهادی نخبگان در این شهرستان، حضور نخبگان را فرصتی مناسب برای شناسایی ظرفیت‌ها و برطرف شدن مشکلات در نهبندان دانست و اظهار امیدواری کرد که با پیگیری مسئولان، آثار و برکات اردوهای جهادی نخبگان در آینده نزدیک در این منطقه مشاهده شود.

وی بیان داشت: در این ایام با فرصت کوتاهی که در اختیار جمعی از نخبگان استان و کشوری قرار گرفت، نخبگان برای چندمین بار مسائل و مشکلات موجود در سطح این شهرستان را از نزدیک رصد کرده و راهکارهای متناسب با منطقه را ارائه دادند که خیلی از موارد که از سوی آنها گزارش شده، باید بومی‌سازی شود.

فرماندار نهبندان خشکسالی‌های 15 ساله و خسارات فراوان به بخش کشاورزی و دامداری شهرستان، عدم رضایت و همکاری ساکنان روستاهای با جمعیت کم در اجرای طرح‌های تجمیعی را از جمله دلایل و مشکلات خدمت‌رسانی به مردم به ویژه جامعه روستایی این شهرستان دانست.

شرافتی با اشاره به خدمات بی‌منت و گسترده دولت‌های نهم و دهم در نهبندان گفت: در اجرای برنامه‌های پنج ساله دوم همه مشکلات زیر بنایی بخش روستایی شهرستان نهبندان شناسایی و تهیه و تدوین شده و با اولویت برطرف خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه در طول سال گذشته دولت 30 میلیارد تومان از محل منابع مالی مختلف از جمله تملک دارایی، ملی و طرح توسعه در این شهرستان هزینه کرده گفت: از این میزان اعتبار 270 پروژه عمرانی در این شهرستان در حال اجرا است.

فرماندار نهبندان گفت: هم‌اکنون در سطح شهرستان نهبندان 34 روستای بالای 20 خانوار بدون راه آسفالته وجود دارد که کار اجرای آسفالت 20 روستای این شهرستان با اعتبار شش میلیارد تومان در حال اجراست و کار آسفالت 14 روستای دیگر در دست مطالعه است.

شرافتی همچنین در زمینه آبرسانی به نقاط روستایی این شهرستان گفت: در سال جاری شش طرح آبرسانی با اعتبار پنج میلیارد تومان نیز در حال اجراست.

وی گفت: در سال تولید ملی که توسط مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده است تمهیدات ویژه‌ای در راستای اشتغالزایی برای جوانان و افراد جویای کار این شهرستان اندیشیده شده است.

فرماندار نهبندان ادامه داد: در سال جاری در این شهرستان برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی، مقاوم‌سازی و بهسازی منازل مسکونی و همچنین ایجاد سد و بندهای خاکی هیچ گونه محدودیت اعتباری وجود ندارد و دولت آماده خدمت‌رسانی به مردم است.

شرافتی همچنین اجرای کار کارشناسی در راستای رفع محرومیت و شتاب توسعه و پیشرفت این شهرستان را از سوی نخبگان در این شهرستان خواستار شد و در زمینه همکاری برای ایجاد یک طرح اثرگذار اشتغالزایی به نام نخبگان اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/و۳۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول